۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۱۴

استاندار گیلان تأکید کرد:

ضرورت استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای ترویج فرهنگ دینی

ضرورت استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای ترویج فرهنگ دینی

رشت- استاندار گیلان با اشاره به تهاجم فرهنگی از سوی دشمنان، گفت: برای مقابله با آن باید از فضای مجازی و رسانه‌ای با روش های هنرمندانه، جذاب و به روز در ترویج فرهنگ دینی استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع پیش از ظهر چهارشنبه در شورای استانی نماز با بیان اینکه تمام دین در پرستش و نیایش خلاصه شده است، اظهار کرد: پرستش باطن و نیایش نیز صورت دین است و طبق فرمایش پیامبر (ص) نماز چهره دین اسلام است و می‌توان آن را پرچم دین دانست.

وی با اشاره به اینکه نماز در همه ادیان الهی جایگاه ویژه‌ای دارد، بیان کرد: خداوند تمام پیامبران خود را به برپاداشتن نماز توصیه می‌کند و در قرآن کریم ۹۰ بار مستقیماً به اقامه نماز اشاره شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه هیچ امری به جز نماز نمی‌تواند یک ملت را به تعالی برساند، افزود: ملت ایران با تکیه بر دین و خداوند در طول ۴۲ سال انقلاب در برابر همه ظلم و تعدی دشمنان ایستادگی و مقاومت کرد.

زارع با تاکید بر اینکه نماز باید از کانون خانواده آغاز شود، ادامه داد: اساس و بنیان تقویت نماز در خانواده است و رفتار و عمل والدین فرزندان را به نماز دعوت می‌کند لذا بزرگترین وظیفه در این خصوص علاوه بر خانواده بر عهده آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به ضرورت صرف بخش زیادی از هزینه‌های فرهنگی در دوره دبستان، عنوان کرد: کارشناسان باید با روش‌های مختلف دانش آموزان را به نماز و حضور در مساجد ترغیب کنند.

استاندار گیلان با اشاره به تأکیدات رهبری مبنی بر تهاجم فرهنگی دشمنان، گفت: فرزندان ما در معرض تهاجم فرهنگی هستند لذا برای مقابله با آن باید از فضای مجازی و رسانه‌ای با شیوه‌های هنرمندانه، جذاب و به روز در ترویج فرهنگ دینی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه هدف از اقامه نماز علاوه بر تقویت روح موجب تعالی جامعه نیز می‌شود، ادامه داد: انتظار می‌رود تمام دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط به وظایف خود عمل کرده و به طور مرتب از وضعیت نمازخانه‌ها سرکشی کنند.

زارع با اشاره به اینکه هرساله اعتباراتی برای تعمیر و تجهیز نمازخانه‌ها اختصاص می‌یابد، بیان کرد: این مسیر در سال ۱۴۰۰ نیز ادامه دارد و باید در احداث مدارس به ساخت نمازخانه مناسب توجه شود.

کد خبر 5132262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha