۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۱۶

امام جمعه دامغان:

آموزش و پرورش نقطه ثقل فرهنگی است/ضرورت ارتقای آموزش‌ها در دامغان

آموزش و پرورش نقطه ثقل فرهنگی است/ضرورت ارتقای آموزش‌ها در دامغان

دامغان- امام جمعه دامغان با اشاره به ضرورت ارتقای آموزش و پرورش به خصوص حوزه مسائل تربیتی در سطح این شهرستان، گفت: این اداره مرکز ثقل فرهنگی در سطح جامعه محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید محمد حسینیان پیش از ظهر چهارشنبه در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش دامغان به میزبانی سالن جلسات آموزش و پرورش شهرستان با بیان اینکه باید تلاش کرد مجموعه آموزش و پرورش به عنوان مرکز ثقل فرهنگی جامعه تقویت و حفظ شود، بیان داشت: دانش آموزان امانتی در دست آموزش و پرورش هستند که باید رشد و ارتقا پیدا کنند.

وی با بیان اینکه حفظ و ارتقا آموزش و پرورش باید مورد توجه قرار گیرد و با برنامه مدون تدوین و اجرا شود، افزود: آموزش و پرورش نباید تحت تأثیر جریانات سیاسی روز قرار گیرد و این نهاد باید به عنوان مرکز ثقل فرهنگی جامعه عقلانی و منطقی که همان رشد و شکوفایی است حرکت و طی مسیر کند و ادامه دهد.

حفظ جایگاه معلمان

امام جمعه دامغان با بیان اینکه آموزش خانواده باید در نهاد آموزش و پرورش و مدارس مورد توجه ویژه قرار گیرد افزود: باید کوشید تا جایگاه مهم و ارزشمند خانواده در کنار آموزش و تعلیم و تربیت دانش آموزان تقویت و مورد غفلت قرار نگیرد، بیان کرد: یکی از نکات مهم در امر خانواده مشاوره است که آموزش و پرورش باید در این راستا با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی بکوشد و راهنمایی‌های لازم و به موقع را ارائه دهد.

حسینیان از جامعه، خانواده، رسانه و مدرسه به عنوان ارکان مهم و تأثیرگذار برای رشد و ارتقا فرهنگ یاد و اظهار داشت: حجاب و عفاف باور دینی است که به عنوان مبنا به آن پرداخته شود.

وی خاطر نشان کرد: فضای مجازی خانواده‌ها را دچار تزلزل کرد که باید با آموزش خانواده‌ها در کاهش این تزلزل کوشید همچنین باید تلاش کرد آموزش و پرورش را با نورانیت در مسیر ریل خودش قرار داد و در رسیدن به اهدافش کمک و یاری کرد.

امام جمعه دامغان با اشاره به در پیش رو بودن ایام الله دهه فجر و نقش آموزش و پرورش در تبیین دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی ایران به دانش آموزان گفت: نسل جدید باید به انقلاب آگاه باشند و تبیین دستاوردهای انقلاب در سرلوحه کار آموزش و پرورش قرار گیرد.

توزیع ۱۴۰ دستگاه تبلت بین دانش آموزان نیازمند

مدیر آموزش و پرورش دامغان نیز با اشاره به اینکه ۹۹ درصد دانش آموزان شهرستان تحت پوشش برنامه شاد قرار دارند، گفت: با همکاری خیرین ۱۴۰ دستگاه تبلت در بین دانش آموزان نیازمند توزیع شد.

سیدمیثم حیدرهایی با بیان اینکه آموزش و پرورش فرا دستگاهی است لذا می‌طلبد همه دستگاه‌ها با این نهاد همکاری کنند، بیان کرد: آموزش و پرورش به تنهایی هرگز نمی‌تواند به اهداف خود دست پیدا کند و همه باید با آموزش و پرورش همکاری کنند.

وی از معلمان به عنوان افسران فرهنگی کشور یاد کرد و اظهار داشت: مأموریت بزرگ تعلیم و تربیت در طراز انقلاب اسلامی بر دوش نهاد آموزش و پرورش است و لذا مسئولیتی بزرگ بر عهده دارد از سوی دیگر امروزه یکپارچگی خوبی در آموزش و پرورش وجود دارد و همه تلاش آنان بر تعلیم و تربیت صحیح دانش آموزان به عنوان سرمایه‌های بزرگ جامعه است.

مدیر آموزش و پرورش دامغان با اشاره به تحصیل ۱۴ هزار دانش‌آموز در سطح ۱۰۵ آموزشگاه شهرستان گفت: در حال حاضر ۹۸ سند املاک آموزش و پرورش دامغان وجود دارد که تاکنون برای ۲۰ املاک سند تک برگی صادر شده است.

کد خبر 5132316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha