۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۸:۳۸

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی خبر داد؛

مراجعه ۱۹ هزار نفر برای اهدای خون در خراسان شمالی

مراجعه ۱۹ هزار نفر برای اهدای خون در خراسان شمالی

بجنورد- مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی با اشاره به کاهش ۱۰ درصدی مراجعه برای اهدای خون نسبت به سال گذشته، گفت: طی سال جاری ۱۹ هزار و ۶۲۱ نفر در این استان برای اهدای خون مراجعه کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین زارع ظهر امروز در نشست خبری که در سازمان انتقال خون بجنورد برگزار شد، با بیان اینکه سال جاری مراجعه برای اهدای خون بیش از ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است، اظهار کرد: ۱۹ هزار و ۶۲۱ نفر در این استان برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد ۱۵ هزار و ۷۹۲ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی با بیان اینکه در این مدت ۱.۹ درصد در اهدای خون کاهش ایجاد شده است، گفت: هم اینک شاخص اهدای خون در استان ۸۰.۴۸ درصد و اهدای خون بانوان ۷.۱۷ درصد است.

وی با قدردانی از داوطلبان اهدای خون که در شرایط سخت بحران کرونا در مراکز اهدای خون استان حضور می‌یابند، از اهداکنندگان خواست با توجه به برودت هوا و نیاز همیشگی به خون با اهدای خون خود یاریگر بیماران نیازمند به خون باشند.

زارع اظهار داشت: اهداکنندگان خون باید مد نظر داشته باشند که مدت نگهداری خون و به خصوص پلاکت، محدود است لذا نیاز به خون امری دائم است.

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی در انتها بیان داشت: انتقال خون خراسان شمالی نیاز خونی ۱۲ بیمارستان را برآورده می‌کند و پاسخگوی تمامی نیازهای خونی مراکز درمانی استان است.

کد خبر 5132699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha