۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۴۷

معاون وزیر صنعت خبر داد

راه‌اندازی هزار و ۱۶۰ واحد صنعتی جدید در کشور

راه‌اندازی هزار و ۱۶۰ واحد صنعتی جدید در کشور

مشهد - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یک هزار و ۱۶۰ واحد صنعتی جدید از ابتدای امسال تا کنون در کشور راه‌اندازی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی رسولیان در حاشیه بازدید از یک کارخانه در جمع خبرنگاران گفت: با بهره‌برداری از این تعداد واحد صنعتی در مجموع ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته و ۲۰ هزار شغل جدید در کشور ایجاد شده است.

وی گفت: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران هر بنگاه و واحد اقتصادی را که زمین در شهرک صنعتی تحویل بگیرد تا زمان بهره‌برداری و بعد از بهره‌برداری رصد و همراهی خواهد کرد.

رسولیان در خصوص تمرکزگرایی و بوروکراسی اداری گفت: دستورالعمل‌هایی که اختیارات را از مدیران سلب و برای مدیران استانی بوروکراسی ایجاد می‌کنند به طور حتم کاهش داده و اختیارات به مدیران استانی واگذار خواهد شد تا نیاز نباشد هیچ استانی به ما مراجعه کند مگر در مسائلی که قانون الزام کرده و امکان تفویض اختیار وجود نداشته باشد.

وی افزود: در زمینه تأمین زیرساخت‌های برق و گاز و بقیه دستگاه‌های خدمات رسان، به هر میزان ارائه خدمات انجام شود ۳۰ درصد تأمین منابع توسط شرکت شهرک‌ها انجام می‌گیرد، اما در خصوص آب هر میزانی که تخصیص یابد منابع مالی آن توسط سازمان تأمین خواهد شد، قیمت آب خیلی ارزان نیست تا الان ۶۰۰ میلیون تومان برای هر لیتر آب هزینه شده است، اما به علت اینکه آب برای بنگاه‌های اقتصادی یک ضرورت است این آمادگی وجود دارد که به هر میزان آب تخصیص پیدا کند خریداری در این زمینه صورت بگیرد.

رسولیان ادامه داد: در حال حاضر ۱.۸ درصد آب کشور توسط بخش صنعت مصرف می‌شود که عمده مصرف در پتروشیمی‌ها و نیروگاه‌هاست و باید آب بنگاه‌های کوچک و متوسط را نیز تأمین کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از راکد و نیمه راکد بودن ۲۲ تا ۲۴ درصد واحدهای صنعتی کشور در سال گذشته خبر داد و گفت: این آمار در سال جاری به ۱۸.۷ درصد کاهش پیداکرده است که در شرایط کنونی اقتصادی کشور محدودیت واردات در این کاهش مؤثر بوده است و همچنین تشکیل کلینیک صنعت با محوریت شرکت شهرک‌های صنعتی و ارکان حاکمیت در استان‌ها کمک شایانی به بازگشت واحدهای صنعتی راکد به چرخه تولید داشته است.

رسولیان افزود: در این مسیر هزار و ۱۷۰ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید برگردانده شده و حدود ۱۹ هزار و ۴۰۰ شغل هم ایجاد شده است که با دستور اکید وزیر این رویه برای همه واحدها چه در شهرک‌های صنعتی و چه در خارج از شهرک‌های صنعتی با مدیریت این سازمان پیگیری شده است.

کد خبر 5133066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
      0 0
      در جهت تسهیل در امر تولید و جهش تولید واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی مشترکا پول بگذارند و سرمایه گذاری کنند در جهت احداث نیروگاههای خورشیدی و تصفیه خانه فاضلاب صنعتی درون خود شهرک ها تا شهرک های صنعتی در برق و آب خودکفا باشند به خصوص آب که آن را دوباره تصفیه و در چرخه تولید استفاده کنند