۱۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱:۵۲

۲۱۷ برنامه متعدد تدوین شد؛

برگزاری کنگره ۶۳۰۰ شهید لرستان/تولید آثار فرهنگی در دستور کار است

برگزاری کنگره ۶۳۰۰ شهید لرستان/تولید آثار فرهنگی در دستور کار است

خرم‌آباد- کنگره ملی ۶۳۰۰ شهید لرستان با رویکرد تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و تولید آثار فاخر فرهنگی از رشادت‌های رزمندگان لرستانی در دوران دفاع مقدس، برگزار می‌شود.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: کنگره ملی ۶۳۰۰ شهید لرستان در اواخر سال ۱۴۰۰ و یا اوایل سال ۱۴۰۱ در استان لرستان برگزار می‌شود؛ این کنگره با همکاری سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان، استانداری لرستان، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، دستگاه‌های اجرایی استان و… برگزار خواهد شد.

برگزاری کنگره ملی ۶۳۰۰ شهید لرستان

سردار مرتضی کشکولی فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در سخنانی با اشاره به تجلیل و بزرگداشت یاد و خاطره شهدا از سوی مردم، اظهار داشت: در سال ۷۲، اولین کنگره ملی شهدا در استان قم و توسط لشکر ۱۷ علی ابن ابی طالب (ع) برگزار شد.

وی با بیان اینکه این کنگره بسیار مورد استقبال مردم، فرهیختگان، دانشگاهیان، روحانیون و جوانان قرار گرفت، عنوان کرد: از آن سال به بعد، هر ۱۰ سال یک بار بنا شد که در استان‌های مختلف این کنگره شهدا با شرایط بومی و با همان ساختار و سازمان برگزار شود.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با تاکید بر اینکه در مرداد ماه سال ۸۳، اولین کنگره استان لرستان شکل گرفت، تصریح کرد: اما به دلایلی آن گونه که باید به کار عمق داده نشد.

سردار کشکولی، بیان داشت: امسال با عنایت الهی، تصمیم گرفتیم که این کنگره را برای اواخر سال ۱۴۰۰ و یا ۱۴۰۱ برگزار کنیم، افزود: در این راستا رئیس شورای سیاست گذاری این کنگره نماینده ولی فقیه در استان، رئیس ستاد کنگره استاندار لرستان، دبیر کل کنگره فرمانده سپاه استان و مسئول ستاد کنگره هم بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

برگزاری برنامه‌ها در ۱۴ سرفصل

وی با اشاره به اینکه برای برگزاری این کنگره ۲۲ کمیته راه اندازی شده است، تصریح کرد: رؤسای کمیته‌ها، مدیران دستگاه‌های اجرایی و جانشین‌های آنها نیز معاونت‌های سپاه هستند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با بیان اینکه برای برگزاری این کنگره تا کنون جلسات فراوانی با اعضای کمیته‌ها، مدیران، زیرمجموعه کمیته‌ها و…، برگزار و در مجموع ۱۵۰ جلسه طی امسال در این رابطه برگزار شده است.

سردار کشکولی، گفت: در ۱۴ حوزه سرفصل‌ها طراحی شده و همه برنامه‌ها در ذیل این ۱۴ حوزه شامل تولیدات ماندگار فرهنگی، ساخت آثار ماندگار نمادین، تحقیقات علمی و پژوهشی، بازدیدها، گردهمایی‌ها و تجلیل‌ها از بازماندگان شهدا، برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های متعدد، تبلیغات و فضا سازی محیطی، برگزاری نمایشگاه‌های متعدد، معرفی لرستان در دوران دفاع مقدس، و… هستند.

صالحین ادامه دهنده راه شهدا هستند

حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان نیز در این رابطه، اظهار داشت: آفرینش بر اساس تقابل حق و باطل قرار داده شده است و در این مسیر برخی راهی را انتخاب می‌کنند که در تقابل با آموزه‌های الهی است.

وی با تاکید بر اینکه بر گِرد انبیا الهی، صدیقین جمع می‌شوند؛ افزود: در مقابل آموزه‌های الهی، پرچم داران طاغوت و باطل قرار دارند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه در این مسیر جمعی از صدیقین به شهادت می رسند و صالحین ادامه دهنده راه شهدا هستند، گفت: پیامبر (ص) می‌فرماید که هیچ قطره‌ای در نزد خدا، محبوب تر از خون شهید نیست.

حجت الاسلام شاهرخی، عنوان کرد: کنگره ۶۳۰۰ شهید در استان برگزار و در این کنگره بزرگداشت شهدا رقم خواهد خورد.

جوانان انقلابی سرمایه اولیه کنگره شهدا هستند

وی با بیان اینکه کنگره یک روز است، اما مهم رخدادهای قبل و بعد از کنگره است؛ بیان داشت: در این راستا با تشکیل ۲۲ کمیته، ۲۱۷ برنامه و ۴۳ هزار و ۳۳۶ اقدام، برنامه ریزی ها در دستور کار قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در لرستان، تاکید کرد: کنگره ۶۳۰۰ شهید لرستان، یک گنجینه ارزشمند است و دستاوردهای آن را باید به جامعه معرفی کرد.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه در لرستان امکانات دولتی و مردمی فراوانی وجود دارد، افزود: جوانان انقلابی، گروه‌های جهادی و دلدادگان به نظام اسلامی، سرمایه‌های اولیه کنگره ملی ۶۳۰۰ شهید لرستان هستند.

وی، عنوان کرد: در این کنگره، فعالیت‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری، ورزشی، عمرانی و محرومیت زدایی دیده شده است.

از همه امکانات برای برگزاری کنگره شهدا استفاده می‌کنیم

سید موسی خادمی استاندار لرستان نیز در این رابطه، اظهار داشت: امیدواریم این کنگره بتواند یاد و نام شهدا را در استان بیشتر زنده و به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمک کند.

وی با تاکید بر اینکه با برگزاری این کنگره، ما لرستانی خواهیم داشت که ارزش‌های فرهنگ ایثار و شهادت در آن نهادینه‌تر و ارتقا یافته تر است، بیان داشت: جوانان با این فرهنگ آشناتر خواهند شد و ظرفیت‌های این فرهنگ را بهتر به کار می‌گیرند.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه برای برگزاری این کنگره، سیاست‌هایی که تعریف کرده‌ایم چند محور اصلی دارد، ادامه داد: برای برگزاری این کنگره و رسیدن به اهداف مدنظر از همه امکانات و توانمندی‌های ملی و استانی باید استفاده کنیم.

خادمی، تصریح کرد: همچنین آنچه را که هزینه خواهیم کرد از جنس هزینه‌های پایدار خواهد بود، نوع کار و هزینه ما سرمایه گذاری برای تولید و ارتقای فرهنگ ایثار و شهادت خواهد بود.

تولید آثار فاخر فرهنگی در قالب کنگره شهدا

وی با بیان اینکه تاکید زیادی داریم که اقشار جوان و نوجوان را به عنوان مخاطبین این کنگره بیشتر مورد توجه قرار دهیم، افزود: ما به دنبال این هستیم که تولید آثار فاخر فرهنگی را در این کنگره داشته باشیم.

استاندار لرستان، گفت: امیدواریم یکی از آثار این کنگره این باشد که تعداد زیادی اثر فاخر فرهنگی در حوزه‌های مختلف و مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت در لرستان تولید شود.

خادمی، ادامه داد: ضمن اینکه امکانات دستگاه‌های اجرایی در برگزاری این کنگره مورد استفاده قرار خواهد گرفت، سیاست اصلی ما مردمی کردن برگزاری این کنگره است.

وی با اشاره به اینکه در برگزاری این کنگره، تجربه خوبی از سایر استان‌ها وجود دارد، تصریح کرد: سپاه استان به خوبی کار مطالعاتی را در این رابطه انجام داده است و تجربیات دیگران را پای کار آورده‌اند و توانسته‌ایم ساختار خیلی خوبی را طراحی کنیم.

استاندار لرستان با بیان اینکه در این ساختار نقش دستگاه‌ها به طور کامل برجسته است، بیان داشت: تقریباً تمام اعضای شورای اداری استان به نوعی عضو کمیته‌های این کنگره هستند.

خادمی، عنوان کرد: همچنین در سطح شهرستان‌ها نیز این اقدامات و برنامه ریزی ها با ریاست فرمانداران در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر 5133871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha