۱۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۵۱

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین خبر داد؛

مرحله دوم اعطای تسهیلات کرونایی به بنگاه‌های آسیب‌دیده حوزه فرهنگ

مرحله دوم اعطای تسهیلات کرونایی به بنگاه‌های آسیب‌دیده حوزه فرهنگ

قزوین- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: مرحله دوم اعطای تسهیلات کرونایی به فعالان و بنگاه‌های آسیب‌دیده حوزه فرهنگ و هنر و رسانه در استان قزوین آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین محمد حسین اسماعیلی اظهار کرد: مرحله دوم اعطای تسهیلات کرونایی به فعالان و بنگاه‌های آسیب‌دیده حوزه فرهنگ و هنر و رسانه در استان قزوین آغاز شده و همچنان ادامه دارد و با توجه به روزهای پایانی سال، مشمولین واجد شرایط سریعاً جهت ثبت نام اقدام نمایند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین افزود: پرداخت وام به مشاغل و صنوف فرهنگی و هنری در این مرحله بنگاه محور است و شامل آموزشگاه‌های هنری، مؤسسات فرهنگی و قرآنی، دفاتر زیارتی دارای مجوز از سازمان حج و زیارت، مؤسسات مد و لباس، بنگاه‌های تئاتر و موسیقی و آتلیه‌های تجسمی، استودیوهای هنری و آموزشگاه‌های سینمایی است که در استان قزوین و در این مرحله بالغ بر ۶۴۲ واحد فعال می‌شود که برای این واحدها پیامک ارسال شده و ضرورت دارد در اولین فرصت برای ثبت نام اقدام نمایند تا از این تسهیلات بهره مند شوند.

وی اظهار داشت: این تسهیلات در استان قزوین به میزان ۲۲۵,۴۵۰ میلیون ریال بر مبنای مصوبات جلسه چهل و هشتم ستاد ملی مبارزه کرونا با موضوع حمایت از فعالیت‏‌ها و مشاغل غیردولتی به شدت آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا در بخش فرهنگ، هنر و رسانه از طریق پرداخت تسهیلات بانکی با کارمزد ۱۲ درصد می‌باشد.

اسماعیلی ادامه داد: مشمولان دریافت این تسهیلات که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شده‌اند با مراجعه به سامانه کارا با آدرس https://kara.mcls.gov.ir می‌توانند نسبت به ثبت درخواست تسهیلات اقدام کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین خاطرنشان کرد: کارشناسان معاونت‌های تخصصی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین و نیز دفتر توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر وزارت ارشاد آماده پاسخگویی و راهنمایی در این زمینه هستند.
 

کد خبر 5134142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha