۱۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۸:۰۸

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان:

هیچ کمبودی در خصوص تامین کالاهای اساسی در کردستان نداریم

هیچ کمبودی در خصوص تامین کالاهای اساسی در کردستان نداریم

سنندج- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: متناسب با نیاز بازار اقدام به توزیع برنج، روغن، قند و شکر، گوشت سفید و قرمز کرده ایم و در تأمین کالاهای اساسی در استان هیچ مشکلی نداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد دره وزمی روز شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان کردستان، اظهار داشت: در طول پنج ماهه اخیر بیش از ۶۸۵ تن روغن نباتی ویژه اصناف، یک هزار و ۲۹۱ تن ویژه شهروندان، ۴۲۰ تن ویژه شرکت‌های پخش و ۳۰۵ تن به فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کردستان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه کمبود روغن جامد یک مسئله و معضل کشوری است، افزود: در طول پنج ماهه اخیر بیش از شش هزار و ۴۶۱ تن روغن در سطح استان توزیع شده است و از این حیث هیچ مشکل و کمبودی نداریم.

دره وزمی به توزیع ۶۰۰ تن برنج هندی در چهار ماهه اخیر در سطح استان اشاره کرد و افزود: همچنین در این مدت در قالب بسته‌های سه کیلویی بیش از ۴۰۱ تن شکر به قیمت هر بسته ۲۴ هزار تومان به بازار استان تزریق شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان به توزیع ۶۷۰ تن مرغ در چهار ماهه اخیر اشاره کرد و گفت: در این خصوص هیچ کمبود و مشکلی نداریم.

دره وزمی خاطرنشان کرد: در بحث تهیه لاستیک خودرو هم کارهایی در استان انجام شده است و تاکنون بیش از سه هزار و ۳۲۰ حلقه لاستیک در بازار استان توزیع شده است و بنا داریم که برای تأمین نیاز بازار چهار هزار و ۲۰۰ حلقه لاستیک دیگر را وارد بازار کنیم.

توزیع ۱۷۸ هزار تن نهاده دامی در کردستان

محمدفرید سپری رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: برای توزیع عادلانه نهاده‌های دامی در بین تولیدکنندگان گوشت، سال گذشته سامانه «بازارگاه» را فعال کرده‌ایم و خریداران و مشتریان می‌توانند از این درگاه خرید خود را انجام دهند.

وی به توزیع ۱۷۸ هزار و و۷۶۳ تن نهادهای دامی در سطح استان طی ۱۱ ماه گذشته اشاره کرد و گفت: آمار جوجه ریزی در کل کشور در حدود ۱۰۴ میلیون قطعه است که نسبت به سال گذشته یک میلیون جوجه ریزی کاهش داشته است ولی در کردستان در بحث جوجه ریزی مشکلی نداریم و نسبت به میانگین کشوری چهار درصد رشد داشته‌ایم.

سپری با اشاره به اینکه میزان جوجه ریزی در دی ماه جاری در کردستان عددی در حدود ۴.۱ میلیون قطعه بوده است، خاطرنشان کرد: ۳.۶ درصد از جوجه ریزی کشور در کردستان انجام می‌شود ولی با این وجود در بحث جوجه ریزی نسبت به سال گذشته کاهش یک درصدی را داشتیم.

کد خبر 5134677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha