۱۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۰۴

روزهای شلوغ مسکو:

تلاش غربگرایان برای برگزاری اعتراضات گسترده علیه کرملین

تلاش غربگرایان برای برگزاری اعتراضات گسترده علیه کرملین

مخالفان دولت روسیه که با حمایت کشورهای غربی و ماجرای ناوالنی جان تازه ای گرفته اند قصد دارند امروز یکشنبه تظاهرات گسترده ای را علیه کرملین برگزار کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس،  قرار است هواداران الکسی ناوالنی امروز یکشنبه برای درخواست آزادی او در شهرهای مختلف روسیه دست به تظاهرات بزنند در همین رابطه پلیس روسیه به هواداران الکسی ناوالنی هشدار داده که در تظاهرات امروز شرکت نکنند.

طبق این گزارش، پلیس و نیروهای امنیتی پیشاپیش تظاهرات روز یکشنبه٬ تعدادی از نزدیکان و متحدان الکسی ناوالنی را بازداشت کرده و محدودیت‌هایی برای رفت و آمد در سطح مسکو اعمال کرده‌اند.

ایرینا ولک، سخنگوی وزارت کشور روسیه نیز دیروز شنبه به هواداران الکسی ناوالنی هشدار داد که با حضور در هرگونه تجمعی محدودیت درباره کرونا را نقض خواهند کرد.

سخنگوی وزارت کشور روسیه گفت، کسانی که این مقررات را نقض کنند با اتهامات کیفری روبرو خواهند شد.

الکسی ناوالنی، منتقد سرسخت حکومت روسیه، دو هفته پیش به محض بازگشت از آلمان در فرودگاه بازداشت شد. او اواخر تابستان گذشته در پی مسمومیت با گاز اعصاب نووی‌چوک به آلمان منتقل شده بود.

مسمومیت و بازداشت وی عاملی شد تا بار دیگر کشورهای غربی حملات تندی را علیه روسیه انجام داده و مسکو را عامل مسمومیت ناوالنی معرفی کنند. روسیه دست داشتن در مسمومیت این منتقد را تکذیب کرده است.

به دنبال بازداشت الکسی ناوالنی، هفته گذشته تظاهرات اعتراضی در ۱۰۰ شهر روسیه برگزار شد. آسوشیتدپرس، تظاهرات هفته گذشته در حمایت از الکسی ناوالنی را بزرگترین و گسترده ترین تظاهرات در روسیه طی سالهای گذشته خوانده است.

کد خبر 5134972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha