۱۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۲۰

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد:

درآمدفروش برق نیروگاههای خورشیدی استان سالانه۲میلیارد تومان است

درآمدفروش برق نیروگاههای خورشیدی استان سالانه۲میلیارد تومان است

یاسوج- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: سالانه دو میلیارد تومان درآمد بابت فروش برق تجدد پذیر توسط نیروگاههای خورشیدی، وارد استان می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جمال معتمدی زاده بعدازظهر یکشنبه در حاشیه بازدید از نیروگاه خورشیدی شهرک بلکو یاسوج افزود: در این استان بیش از یک مگاوات برق خورشیدی تولید می‌شود که از این میزان ٧٠ درصد توسط بخش خصوصی و سرمایه گذاری بخش خصوصی، راه اندازی شده است.

معتمدی زاده با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به قرار گرفتن روی کمربند تابش ایران، پتانسیل بسیار بالایی برای راه اندازی و کسب درآمد توسط نیروگاه‌های خورشیدی دارد، گفت: ٤٠٠ کیلووات نیروگاه خورشیدی در استان کهگیلویه و بویراحمد در دست تجهیز و اجرا است.

وی افزود: هوای پاک، دمای پایین و ارتفاع مناسب استان سبب شده که این استان در جایگاه بالایی در جدول تابش خورشید در کشور قرار بگیرد و ایجاد نیروگاههای خورشیدی علاوه بر کار آفرینی و ایجاد اشتغال، سالانه از انتشار حجم قابل ملاحظه‌ای از گازهای آلاینده به جو جلوگیری می‌کنند.

معتمدی زاده اظهار داشت: در بحث پدافند غیر عامل و تولید پراکنده برق نیز توسعه نیروگاههای خورشیدی اهمیت زیادی دارد و خرید تضمینی برق می‌تواند در راستای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر بسیار مؤثر باشد.

کد خبر 5135533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha