۱۳ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۵۸

در گفتگو با مهر اعلام شد؛

بیش از ۶۴ هزار نفر برای مسکن ملی در فارس ثبت نام کردند

بیش از ۶۴ هزار نفر برای مسکن ملی در فارس ثبت نام کردند

شیراز- مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس گفت: در مجموع بالغ بر ۶۴ هزار نفر در استان طی مراحل مختلف برای مسکن ملی ثبت نام کردند.

جعفر زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: در تمامی مراحلی که نسبت به ثبت نام از افراد متقاضی در سطح استان فارس صورت گرفت بیش از ۶۴ هزار نفر اقدام به ثبت نام کردند این در حالی است که ٣۵ هزار نفر از این افراد واجد شرایط برای این طرح نبودند.

وی افزود: ٢٩ هزارنفر در این طرح‌ها مشمول قانون شده و می‌توانستند مراحل بعدی ثبت نام را نیز انجام دهند که از این تعداد نیز ١۴ هزار نفر اقدام به ارائه شماره حساب کرده و ۶ هزار نفر نیز واریز وجه داشتند.

زاهدی افزود: در مرحله اول و دوم متقاضیان می‌توانستند برای ٢۶ شهرستان درخواست ارسال کنند که شهر صدرا نیز جزو این شهرستان‌ها بود اما در مرحله سوم و چهارم متقاضیان برای ١٨ شهرستان اقدام به ثبت درخواست برای مسکن ملی کردند. وی افزود: در مرحله چهارم ثبت نام برای مسکن ملی شاهد بودیم که بالغ بر ١٢ هزار نفر در این طرح اقدام به ثبت نام کردند نه روند دریافت مجوزهای لازم برای این افراد و طی کردن مسیرهای قانونی در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس یادآور شد: واگذاری زمین در طرح ملی مسکن به گونه‌ای است که زمین‌ها که در شهرستان‌هایی که امکان افزایش سهم زمین وجود دارد به صورت گروهی به افراد واگذار خواهد شد این در حالی است که در شهرستان‌هایی که با محدودیت زمین مواجه هستیم ساز و کار دیگری در راستا استفاده تمامی متقاضیان از مسکن ملی در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های موجود در حوزه تأمین زمین زمین مسکن ملی در دو قسمت کلانشهر شیراز در نظر گرفته شده است و فعالیت‌ها نیز در این حوزه آغاز شده که این دو منطقه شامل منطقه میانرود و سهل آباد است.

کد خبر 5136248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha