۱۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۷:۰۳

رئیس‌ جمعیت هلال احمر:

وعده دولت برای انتخاب یک وزیر زن محقق نشد

وعده دولت برای انتخاب یک وزیر زن محقق نشد

رئیس‌ جمعیت هلال احمر گفت: انگار قرار نیست شاهد حضور دو وزیر زن در دولت باشیم چرا که حتی شعار حضور یک وزیر زن هم عملی نشد.

به گزارش خبرنگار مهر، کریم همتی در آیین بزرگداشت مقام زن به مناسبت ولادت حضرت زهرا سلام الله گفت: جمعیت هلال احمر یکی از معدود نهادهایی که فعالیت های اجتماعی بسیاری دارد. حضور بانوان در فعالیت های امدادی و اجتماعی هلال احمر از بعد از زلزله بم، بسیار بیش تر از قبل شده است.

وی افزود: اما امروزه جا دارد که بر روی حضور بانوان در بخش های مدیریتی جامعه است. به گفته رئیس جمهور بانوان در رده های میانی بانوان ۲۵ درصد است و جا دارد این رقم افزایش یابد.

همتی اظهار داشت: البته رقم حضور بانوان در جمعیت هلال احمر و رده های مدیریتی دولت کم است و باید افزایش یابد. در جمعیت هلال احمر نیز باید مشارکت بانوان افزایش پیدا کند.

وی با توضیح درباره ساختار هلال احمر عنوان کرد: هلال احمر حدود ۸ هزار الی ۸۵۰۰ نفر جمعیت دارد و بخش بسیار فعال هلال حدود ۶۰۰ الی ۶۵۰ نفر هستند. بخش زیادی از این افراد را نیز بانوان تشکیل می دهند. مبنای اصلی فعالیت های هلال اقدامات داوطلبانه است و امسال خوشبختانه ۸۰۰ نفر از این افراد تا پایان سال و حدود هزار نفر را تا پایان دولت جذب و استخدام خواهیم کرد که حدود ۵۰ الی ۶۰ نفر از اعضا را نیز بانوان تشکیل می‌دهند.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: اخیراً در غرب آفریقا از مرکز درمانی هلال احمر بازدید کردیم که روزانه حدود هزار نفر مراجعه کننده دارد. هلال احمر در زلزله بم ۲ فروند بالگرد داشت اما حال ۲۴ فروند دارد و تقریباً در تمام بحران ها در کنار مردم هستیم.
همتی تصریح کرد: بحث خانه های هلال بسیار اهمیت دارد و حدوداً هر ۵ سال یک بار شاهد یک بحران جدی در کشور هستیم.

وی افزود: داوطلبان هلال احمر در بحث کرونا نیز در غربالگری آمران سلامت، ناظران سلامت نذر آب و غیره فعالیت و حضور داشتیم و کارهای خوبی را بدون هیچ انتظاری انجام دادند.

همتی ابراز داشت: بانوان حدود ۵۰ درصد از نیروهای حاضر در صحنه هلال احمر را تشکیل می‌دهند اما در سطوح مدیریتی کم تر حضور دارند و باید این حضور افزایش یابد.

وی خطاب به معصومه ابتکار عنوان کرد: انگار قرار نیست شاهد حضور دو وزیر زن در دولت باشیم چرا که حتی شعار حضور یک وزیر زن هم عملی نشد و احتمالاً همه دولت ها شعار امسال شان دو وزیر زن خواهد بود. متاسفانه در دولت ها تشکل خوبی برای دیده شدن زنان وجود ندارد اما امیدواریم در دولت های بعدی تنها شاهد تکمیل شدن لیست های انتخاباتی توسط زنان اما عدم استفاده از ظرفیت آن ها نباشیم.

کد خبر 5138332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
      0 0
      با زنان مثل انسان برابر با مرد رفتار کنید و همش دنبال خانه نشینی و تبدیلشان به ماشین جوجه کشی نباشید لازم نیست وزیر زن انتخاب کنید