۱۵ بهمن ۱۳۹۹، ۲۱:۰۱

استاندار خوزستان:

پرداخت زکات باعث تسهیلگری در ازدواج جوانان می‌شود

پرداخت زکات باعث تسهیلگری در ازدواج جوانان می‌شود

اهواز- استاندار خوزستان با بیان اینکه پرداخت زکات امری واجب است، گفت: از نتیجه انجام آن کار حسنه‌ای مانند ازدواج جوانان به دست می‌آید.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی عصر امروز چهارشنبه در مراسم اهدای ۱۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد خمینی خوزستان، با تبریک ایام دهه فجر و سالروز ولادت حضرت فاطمه الزهرا (س) اظهار کرد: امروز به میمنت این ایام خجسته و مبارک، جشن ازدواج ۱۰۰ زوج جوان تحت پوشش کمیته امداد برگزار شد و این نهاد برای امر خیری بانی شده که زمینه را برای شروع زندگی مشترک جوانان فراهم کرده است.

وی افزود: پرداخت زکات امری واجب است و از نتیجه انجام آن کار حسنه‌ای مانند ازدواج جوانان به دست آمده و امیدوارم همه جوانان در کنار یکدیگر خوشبخت شوند و تا آخر زندگی سراسر شیرین و همراه با خوشبختی داشته باشند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه زن و مرد باید همچون لباس ایرادات یکدیگر را پوشش دهند، تصریح کرد: باید از رفتار، اعمال، نوع زندگی و قناعت حضرت فاطمه الزهرا (س) را الگو قرار دهیم در زندگی با حداقل مشکلات مواجه می‌شویم؛ دامادهای جوان نیز باید به مولایمان امام علی (ع) اقتدا کنند تا برخورد و مواجهه با امورات روزمره زندگی را به نحو احسن انجام دهند.

شریعتی با گرامیداشت چهل و دومین سال پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در سه سال اخیر با سخت‌ترین و شکننده‌ترین تحریم‌ها علیه کشور مواجه شدیم آن هم به خاطر حفظ عزت و استقلال سیاسی خود و اینکه زیر بار ظلم نرویم و از امام حسین (ع) تبعیت کنیم؛ شرایط اقتصادی بد شده ولی همین که زمینه را برای ازدواج جوانان فراهم کردیم، کار خیری است.

وی ادامه داد: برخی افراد اراده کردند که نظام و همچنین ملت ایران جشن ۴۰ سالگی انقلاب را به چشم نبینند ولی به لطف پروردگار که حافظ این نظام است و همچنین با همت مردم همه آنها کنار گذاشته شده است، این نظام با اقتدار به حرکت خود ادامه می‌دهد.

استاندار خوزستان در پایان گفت: امیدوارم که در راستای بهبود شرایط معیشتی و ازدواج جوانان گامی برداشته شود و در نهایت کشور را به سمت توسعه و آبادانی حرکت دهیم؛ در دو سال گذشته نیز شرایط مطلوبی را در زمینه بارش باران داشتیم و تولیدات کشاورزی قابل ملاحظه‌ای بود که امنیت غذایی نیز رشد خوبی داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اهدای ۱۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد خمینی خوزستان با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، مدیرکل کمیته امداد خوزستان و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی در مجتمع فجر اهواز برگزار شد.

کد خبر 5138645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha