با هدف بررسی تحولات اخیر؛

اندونزی و مالزی خواهان نشست ویژه «آ سه آن» پیرامون میانمار شدند

اندونزی و مالزی خواهان نشست ویژه «آ سه آن» پیرامون میانمار شدند

رهبران دو کشور اندونزی و مالزی روز جمعه خواستار برگزاری یک نشست ویژه با هدف بررسی تحولات اخیر در میانمار پس از کودتای نظامی ارتش این کشور شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از عرب نیوز، سران دو کشور اندونزی و مالزی روز جمعه اعلام کردند که از وزرای خارجه کشورهای جنوب شرقی آسیا خواسته شده تا نشست ویژه‌ای برای گفتگو پیرامون تحولات اخیر در میانمار برگزار کنند.

«جوکو ویدودو» رئیس جمهور اندونزی اعلام کرد که از وزرای خارجه این کشور و مالزی خواسته شده است تا با رئیس «اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا» (آسه آن) برای برگزاری نشستی ویژه پیرامون میانمار گفتگو کنند.

«محی الدین یاسین» نخست وزیر مالزی نیز گفت که کودتای نظامی در میانمار «یک گام رو به عقب در فرآیند دموکراسی در این کشور» بود.

گفتنی است، ارتش میانمار بامداد روز دوشنبه (یکم فوریه / ‏۱۳‬ بهمن ماه) طی یک سری عملیات هماهنگ و برنامه‌ریزی شده «آنگ سان سوچی» رهبر غیر رسمی این کشور را به همراه شماری از مقامات بلندپایه حزب «اتحادیه ملی برای دموکراسی» بازداشت و در این کشور «وضعیت فوق العاده» اعلام کرد.

شبکه تلویزیونی وابسته به ارتش میانمار نیز اعلام کرد که در پی این کودتای نظامی، قدرت سیاسی به «مین آنگ هلاینگ» فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور انتقال یافته است.

کد خبر 5139321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha