۱۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۴۸

هنرمندان شاخص انقلاب اسلامی در لرستان معرفی شدند

هنرمندان شاخص انقلاب اسلامی در لرستان معرفی شدند

خرم‌آباد- در مراسمی به همت حوزه هنری لرستان، ۴ هنرمند شاخص انقلاب اسلامی تجلیل و «مسعود پور حمزه» به عنوان هنرمند ممتاز انقلاب اسلامی در این استان معرفی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز شنبه مراسم تجلیل از هنرمندان شاخص انقلاب اسلامی در لرستان به صورت مجازی و تنها با حضور برگزیدگان در تالار ماه حوزه هنری این استان برگزار شد.

محمد کرم اللهی مدیرکل حوزه هنری لرستان در حاشیه این مراسم گفت: برنامه تجلیل از هنرمندان شاخص انقلاب اسلامی بر اساس آئین نامه موجود در حوزه هنری کشور هر ساله با ارزیابی مداوم فعالیت همه هنرمندانی که در رشته‌های مختلف هنری در سطح کشور حائز رتبه‌های برتر می‌شوند یا امکان این را پیدا می‌کنند که در حوزه آموزش و تربیت نیروی انسانی اثر گذار باشند، برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در هر رشته هنری ابتدا سه هنرمند انتخاب می‌شود و بعد از آن با بررسی کارکرد افراد، این تعداد به یک نفر تقلیل می‌یابد و در هر رشته یک نفر انتخاب می‌شود؛ تصریح کرد: در نتیجه این ارزیابی‌ها، یک نفر به عنوان هنرمند ممتاز استان در آن سال انتخاب می‌شود.

مدیرکل حوزه هنری لرستان خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ عزت الله چنگایی، در سال ۹۷ محمد تقی عزیزیان و امسال مسعود پور حمزه یکی از هنرمندان شاخص ما در عرصه سرود و آهنگ‌های انقلابی به عنوان هنرمند ممتاز انقلاب اسلامی در لرستان انتخاب شدند.

کرم اللهی با تاکید بر اینکه تجلیل‌های امروز مربوط به ارزیابی‌های سال ۹۸ است، افزود: معرفی هنرمندان شاخص انقلاب اسلامی در سال ۹۹، در روز هنر انقلاب اسلامی و در ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۰ انجام می‌شود و اکنون پروسه انتخاب هنرمندان در جریان است و دستگاه‌های فرهنگی در ارتباط هستند تا شاخص‌های خود را اعلام و افراد را انتخاب کنند.

وی با اشاره به اینکه هر مسیر و حرکتی چراغ و نماد تنظیم حرکت می‌خواهد، گفت: این هنرمندان به عنوان الگو و چراغ راهنما هستند تا دیگرانی که در این مسیر حرکت می‌کنند در خط تولید خلاقانه و براساس آرمان‌های انقلاب به پیش بروند.

براساس این گزارش، در این مراسم خانم فرحزاد جهانگیری در بخش ادبیات پایداری، احمد احمد پور در بخش فیلم سازی، کاوه نورمحمدی در بخش هنرهای نمایشی و مرتضی یوسفیان به عنوان ۴ هنرمند شاخص انقلاب اسلامی در سال ۹۸ تجلیل و مسعود پور حمزه به عنوان هنرمند ممتاز انقلاب اسلامی در این استان معرفی شد.

کد خبر 5140454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha