۲۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۵۸

روایت بی‌رحمی تروریست‌های کراوات‌زده؛

مصائب رزمنده‌ای که قربانی خون‌های آلوده فرانسه شد

مصائب رزمنده‌ای که قربانی خون‌های آلوده فرانسه شد

اراک- یک رزمنده که در دوران دفاع مقدس به‌دلیل مجروحیت خون آلوده ارسالی از فرانسه به وی تزریق شده، پس از ۳۴ سال به‌صورت مستمر با مشکلات جسمی مختلفی مواجه شده است.

خبر گزاری مهر، گروه استان‌ها- فریده خدادادی: نزدیک به یکسال است که از شیوع ویروس کرونا در کشور می‌گذرد و تا چند ماه پیش آمار کشته شدگان کشور براثر ابتلاء رو به افزایش بود. همچنان با وجود کاهش آمارها در روزهای اخیر به قول کارشناسان رنگ خطر موج چهارم کرونا به صدا درآمده است و کرونا همچنان می تازد و هرگونه اهمال و غفلت بر شدت ابتلاء به آن می‌افزاید.

در این میان ماجرای تهیه واکسن کرونا در بعضی از کشورهای سازنده آن سر و صدا به پا کرده است و البته کشورمان نیز ساخت آغاز واکسن کرونای ایرانی را آغاز کرد و در فاز نخست به تعدادی از هم وطنان تزریق آن آغاز شد و تاکنون بر اساس اعلام وزارت بهداشت حال عمومی آنها خوب گزارش شده است بگذریم که عده‌ای از سلبریتی ها و افراد هم با اینکه می‌دانند ساخت واکسن در کشور آغاز شده از آب گل آلود ماهی گرفتند و تا چند ماه پیش صحبت‌هایی را مبنی بر اینکه باید واکسن را از خارج از کشور خریداری و وارد ایران نمود تا همه استفاده کنند، مطرح کردند.

در پاسخ به آنها باید گفت که اینکه واکسن مورد اعتماد از چه کشوری وارد شود بسیار مهم است. چندی پیش آمریکا واکسن کرونا ساخت خود را روی چند نفر از پرستاران و پزشکان خود امتحان کرد که نتیجه عکس به همراه داشت و به کشته شدن آنها انجامید و این سوال مطرح است که چگونه می‌توان به واردات واکسن از چنین کشورهایی اعتماد کرد کشورهایی که به بی اعتمادی شهره‌اند.

نمونه آن در خیانتی که فرانسوی‌ها در پی جنگ ایران و عراق با ورود خون‌های آلوده‌ای که به کشور وارد ساختند، قابل مشاهده است، چه انسان‌هایی که بر اثر این اقدام ناجوانمردانه به دیار باقی شتافتند و بسیاری هنوز هم با مصیبت‌های آن دست به گریبان هستند.

رهبر معظم انقلاب در سخنانی تلویزیونی به مناسبت سالروز قیام ۱۹ دی ۱۳۵۶ مردم قم به این مسئله اشاره کردند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخشی از سخنان خود ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور را ممنوع اعلام کردند و گفتند: «آمریکایی‌ها اگر توانسته بودند واکسن تولید کنند این افتضاح کرونایی در کشورشان به‌وجود نمی‌آمد که در یک روز حدود ۴ هزار نفر تلفات داشته باشند. ضمن اینکه اساساً به آنها اعتمادی نیست و گاهی این واکسن‌ها را برای آزمایش بر روی ملت‌ها است. البته با سابقه‌ای که فرانسوی‌ها در قضیه خون‌های آلوده دارند، به آنها هم خوش‌بین نیستم، اما تهیه واکسن از کشورهای دیگر هیچ مشکلی ندارد».

چندی پیش دکتر کیانوش جهانپور در توییتی نوشت: « ورود اسپوتنیک V به عنوان اولین واکسن موفق ثبت شده کرونا در جهان و اولین واکسن کرونا دارای مجوز مصرف در ایران، با توجه به زیرساخت کم‌نظیر این صنعت در روسیه و هدف‌گذاری ایران می‌تواند آغازی بر همکاری مشترک دو کشور و کسب جایگاه درخور در حوزه بیوتکنولوژی و صنعت واکسن‌سازی در جهان باشد.»

خبرنگار مهر در ادامه با قاسم خلف خانی، یکی از رزمندگان دفاع مقدس از استان مرکزی گفت و گویی ترتیب داده است که در ادامه می‌خوانید:

آقای خلف خانی از نحوه ورود خود به جبهه و ماجرای مجروحیت خود در دوران دفاع مقدس برایمان بگویید؟

بنده در سال ۱۳۵۷ همزمان با تشکیل بسیج در سن ۲۱ سالگی در بسیج ثبت نام کردم و پس از گذشت پنج ماه در روانسر، با آغاز جنگ ایران و عراق به سمت گیلان غرب رفتم و سپس بازگشتم و به مدت چهار ماه در بانه خدمت کردم تا اینکه در شهر اراک لشکر علی بن ابی طالب به وجود آمد و مدت زمانی در این لشکر خدمت کردم و سپس لشکر مهندسی ۴۲ قدر استان مرکزی و لشکر ۷۱ روح الله به وجود آمد و مجروحیت بنده زمانی بود که از اراک به خرمشهر اعزام شدم.

قضیه کمبود خون به چه دلیل بود؟ آیا شما هم با مشکل مواجه بودید؟

در زمان جنگ به علت شدت جراحات وارده شده به مجروحین جنگ، کشور با کمبود تأمین منابع خونی مواجه شد و مجبور به تأمین خون از کشور فرانسه شدند. بنده نیز در همان دوران اوایل سال ۱۳۶۶ در بندر خرمشهر از ناحیه دست دچار مصدومیت شدم به حدی که حتی شکستگی پیدا کرده بود (از کف دست تا نزدیک آرنج ۱۰۵ تا بخیه خورده بود) تا من را به بیمارستان اهواز برسانند خون زیادی از من رفته بود تا اینکه در بیمارستان شهید بقایی اهواز بستری شدم و پزشکان از آن خون ارسالی به من تزریق کردند و یک روز در میان آن را پانسمان می‌کردند و این قضیه گذشت و دستم بهبود پیدا کرد.

مشکلی که به سبب تزریق خون آلوده برای شما به وجود آمد، را شرح دهید؟

پس از گذشت ۲۰ سال یعنی از سال ۱۳۸۵ بنده متوجه شدم سمت راست بدنم با درد فراوانی روبه‌رو است. بنده به متخصص داخلی مراجعه کردم و هنگام مراجعه به پزشک چندین مرتبه آزمایش انجام دادم و در حین انجام آزمایشات مختلف با سوزش کبد هم مواجه شدم. پزشک معالجم دائماً از بنده این سوال را مبنی بر استفاده از سرنگ آلوده یا تزریق خون و یا بستری برای تزریق خون را می‌پرسید و این گونه سوالات مرا به فکر فرو برد و من هم در پاسخ ماجرا را شرح دادم. پس از صحبت‌های من پزشک صراحتاً گفت قطعاً بدانید از آن خون‌های آلوده به شما تزریق کردند و باید چندین آزمایش را برای دستیابی به نتایج بیشتر انجام دهی. پیرو این موضوع بنده هم چندین آزمایش انجام دادم تا سرنخ پیدا شد.

انجام آزمایشات مکرر باعث شد پزشکان متوجه شدند که به موجب خون آلوده در کبد من سه میلیون و ۶۸۰ هزار ویروس ایجاد شده است و آن زمان بود که تزریق آمپول‌هایی تجویز شد.

۴۴ مورد از این آمپول‌ها زده شد و متأسفانه با مشکل دیگری مواجه شدم به طوری کاهش وزن شدیدی پیدا کردم و پزشکان با مشاهده این وضعیت پس از مشورت با یکدیگر تزریق آمپول را متوقف کردند و خوردن ۹۲ عدد کپسول را تجویز کردند.

آیا تزریق آمپول‌ها در از بین بردن این ویروس مؤثر بود؟

با تزریق آن آمپول‌ها تعداد ویروس‌ها به سه هزار و ۲۰ ویروس رسیده بود و خوردن آن کپسول‌ها نیز آن را به طور کامل از بین برد. چندین آزمایش مجدد دادم و پزشکان بنده را به یک پلی کیلینیک در تهران هدایت کردند و پاسخی که از آنجا دریافت شد مبنی بر این بود که ویروس در کبد از بین رفته است اما ۸۰ درصد کبد هم از بین رفته و تنها ۲۰ درصد کبد باقی مانده است.

پس عملاً بیماری از بین رفته بود و مشکل کبد باقیمانده بود، ادامه درمان برای رفع مشکل کبد چطور پیش رفت؟

امسال پزشکان برای تأیید نتیجه آزمایشات من را به بیمارستان شیراز هدایت کردند. پزشکان بیمارستان شیراز هم تزریق خون آلوده را با مشاهده نتایج آزمایشات تأیید کردند و با توجه به سن من نتوانستند پیوند کبد را انجام دهند.

پزشکان به صراحت به بنده گفتند تزریق خون‌های آلوده در بدن تعدادی از افراد اثر می‌گذارد و از بین می‌روند و در بدن عده‌ای نیز پس از گذشت مدت زمانی خود را نشان می‌دهد و بنده هم از این دسته بودم که از سال ۸۸-۸۷ روند درمانی را آغاز کردم و تاکنون هم به طول انجامیده است و شهریور ماه امسال بود که به بیمارستان نمازی شیراز مراجعه کردم و با توجه به سن بنده که ۶۳ سال است نتوانستند پیوند کبد را برای من انجام دهند و با ۲۰ درصد باقیمانده کبد مواجه هستم و در کنار آن با مشکلات دیگر از جمله کوچک شدن کلیه‌ها، بیماری قند و… دست و پنجه نرم می‌کنم.

با توجه به این مشکلی که شما و امثال شما با آن مواجه هستند، آیا در دوران کنونی واردات واکسن از کشورهای انگلیس و آمریکا را مناسب می‌دانید؟

نمی‌توان دولت آن زمان را در واردات این خون‌های آلوده مقصر دانست چون زمان جنگ بود و تعداد مجروحین جنگی که به فرآورده‌های خونی نیاز داشتند نیاز بسیار بود و به ناچار این واردات انجام شد اما این پرسش همواره مطرح است که چرا این خون‌ها را هنگام تحویل به لحاظ سلامت مورد آزمایش قرار ندادند؟

کشورهای اتحادیه اروپا و آمریکا و امثالهم پیشرفت ایران را نمی‌خواهند و نتایج تزریق واکسن در این کشورها خود نشان از بی نتیجه بودن تأثیر واکسن آنها در افراد بوده است بنابراین ملت ایران همیشه باید روی پای خود بایستد و به تلاش محققین داخلی اعتماد کند و فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر ممنوعیت ورود هرگونه واکسن از آمریکا و انگلیس برای ما فصل الخطاب و سند شرعی است و دولتمردان هم به تبع از این فرمایش پیروی می‌کنند.

نظر شما در خصوص تولید واکسن ایرانی چیست؟

در سال‌های اخیر پیشرفت‌های شگرفی در حوزه پزشکی کشور و ساخت دارو مشاهده شده است به طوری که بسیاری از بیماران کشورهای همجوار برای درمان به مراکز درمانی ایران مراجعه می‌کنند. اخیراً نیز با توجه به شیوع کرونا و تلاش کشورهای مختلف برای تهیه واکسن این ویروس منحوس، جوانان و پزشکان ایرانی نیز واکسن بومی را تهیه کردند و مرحله نخست تزریق این واکسن به تعدادی از افراد آغاز شد و مراحل پایانی را طی می‌کند و هنگامی که این مهم وجود دارد نباید دست به دامن کشورهای بیگانه بود مگر کشورهای مسلمانی که با ایران در یک خط و مسیر قرار دارند.

در پایان هر صحبتی برای انتقال به ملت شریف ایران مدنظر دارید، بفرمائید.

این انقلاب ثمره خون شهیدان است که باید راه آنها را ادامه دهیم و باید از ولایت فقیه و فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیروی کنیم و در برابر هجمه‌های دشمنان باید از هر فرصتی برای پیشرفت کشور به ویژه در شرایط دشوار کنونی تحریم استفاده کرد.

کد خبر 5141289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      0 0
      از هر بخشی به کشور های غربی وابسته بودیم ضربه خوردیم و دشمن از این وابستگی ها به عنوان اهرم فشار استفاده کرد، تاریخ ما همواره باید تاریخ مبارزه با انحصارگری غرب در تولید کالاها و خدمات مهم باشد، با انحصارشکنی و ورود به بازارهای جهانی میتوانیم بیشترین ضربه را به استکبار جهانی وارد کنیم