۲۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۳۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان:

واکسیناسیون کرونا در رفسنجان از فردا آغاز می‌شود

واکسیناسیون کرونا در رفسنجان از فردا آغاز می‌شود

رفسنجان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: واکسیناسیون کرونا در رفسنجان از فردا برای کادر درمان در معرض خطر آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اسماعیلی ندیمی ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح مرکز تشخیصی کووید ۱۹ در شهر رفسنجان اظهار داشت: مرکز منتخب شماره دو از امروز راه اندازی خواهد شد که در شیفت‌های صبح و بعدازظهر با حضور پزشک، مراقب سلامت و نمونه گیر، تست کووید ۱۹ انجام خواهد شد که پیش از آن مرکز تشخیص کریم آباد را داشتیم که با افتتاح این مرکز سطح دسترسی مردم در داخل شهر افزایش می‌یابد.

وی افزود: البته امیدواریم که این بیماری کنترل شود و دیگر لازم نباشد که چنین مرکزهایی افتتاح شود، به طور موقت در بحران کرونا نیاز بود که در مرکز شهر چنین مرکز تشخیصی کووید ۱۹ راه اندازی شود.

اسماعیلی ندیمی تصریح کرد: مرکز تشخیصی کووید ۱۹ بعد از فروکش کرونا در راستای اهداف از پیش تعیین شده دانشگاه علوم پزشکی از آن استفاده خواهد شد و این مجموعه، مرکز بهداشتی درمانی و تسهیلات زایمانی خواهد شد که به‌طور موقت با توجه به شرایط بیماری در خصوص کووید ۱۹ استفاده می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با بیان اینکه به طور شبانه روز در حال بیماریابی هستیم، اظهار کرد: کارکنان بهداشتی از منزل پیگیر بیماران کرونا هستند و رصد این بیماران در منزل انجام می‌شود و مدیون تلاش کادر درمان هستیم که در این یک سال بسیار تلاش کردند.

اسماعیلی ندیمی یادآور شد: از مردم که کادر درمان را همچنان در کنترل بیماری کرونا همیاری کنند واقعاً سپاسگزارم اما همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود تا دوباره روزهای تلخ آبان و مهرماه تکرار نشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در ادامه از آغاز واکسیناسیون کرونا برای کادر درمان و گروههای پرخطر از فردا خبر داد و گفت: در کشورمان نظام سلامت بسیار قوی است و عملکرد حوزه بهداشت آنطور که باید برای مردم تشریح نشده است.

اسماعیلی ندیمی با بیان اینکه امکان تست کرونا بسیار گسترده شده است، افزود: شهروندان از تست کرونا هیچ ابایی نداشته باشند. برخی مقاومت می‌کنند در حالی‌که تست رایگان انجام می‌شود. اما افرادی که تست‌شان مثبت شده است نباید در جامعه رفت و آمد داشته باشند.

کد خبر 5142446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha