۲۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۰۵

معاون وزیر تعاون مطرح کرد

تشکیل ۱۱ مرکز نوآوری تعاون در کشور

 تشکیل ۱۱ مرکز نوآوری تعاون در کشور

ساری- معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تشکیل ۱۱ مرکز نوآوری تعاون در مناطق مختلف کشور از جمله مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جعفر کبیری صبح سه شنبه در کارگروه اشتغال استان مازندران با بیان اینکه بیش از ۲.۵ تا سه میلیون تعاونی فعال در دنیا وجود دارد، گفت: ۳۰۰ تعاونی برتر در این میان گردش مالی سالانه بیش از دو هزار و ۱۰۰ میلیارد دلار دارد.

وی با اظهار اینکه درآمدهای تعاونی‌ها از درآمدهای نفتی و بازار سرمایه بالاتر است، گفت: تعاونی‌ها ظرفیت مناسبی برای اعتمادسازی و جذب سرمایه گذاری‌های خرد مردمی دارند.

وی با عنوان اینکه هنوز فرهنگ مشارکت پذیری به خوبی جانیفتاده است، گفت: در ابتدای دولت، دستورالعملی بین وزارت تعاون برای نظارت هوشمند بر اعضا و هیئت مدیره ابلاغ شده است.

کبیری با بیان اینکه برای تشکیل تعاونی باید ۷۰ روز وقت صرف می‌شد، افزود: اکنون این میزان به هفت روز کاهش یافته و زمینه انحراف در بین تعاونی‌ها نیز به حداقل رسیده است.

معاون وزیر تعاون درباره توسعه نوآوری‌ها در بخش تعاون نیز گفت: ۱۱ مرکز نوآوری در کشور وجود دارد و باید از این نهال نوپا حمایت کرد و در این راستا بودجه مستقلی برای این مراکز تخصیص داده شده است.

وی احیای حمایت‌های هدفمند و قانونی از تعاونی‌های اشتغال زا را برنامه مهم بیان کرد و گفت: با کمک بانک توسعه تعاون، شش هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۶ تسهیلات پرداخت شد که این میزان به ۲۱ هزار میلیارد تومان در سال جاری خواهد رسید.

کبیری یادآور شد: ۷۰ درصد اعتبارات بانک توسعه تعاون باید به بخش تعاون پرداخت شود و علاوه براین خطوط اعتباری مختلفی نیز با همکاری صندوق توسعه ملی برای حمایت از تعاونی‌ها تعریف شده است.

کد خبر 5142961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha