۲۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۲۹

مسئول امور مساجد در منطقه ثامن:

مناطق امور مساجد مشهد به ۱۲ منطقه افزایش یافته است

مناطق امور مساجد مشهد به ۱۲ منطقه افزایش یافته است

مشهد - مسئول امور مساجد در منطقه ثامن مشهد با بیان اینکه مناطق امور مساجد مشهد به ۱۲ منطقه افزایش یافته است گفت: هشتاد مسجد در منطقه ثامن مشهد وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام بیهقی شامگاه دوشنبه در دیدار با مردم منطقه ثامن مشهد ضمن خوش آمدگویی، اظهار کرد: مناطق امور مساجد مشهد به ۱۲ منطقه افزایش یافته ان شالله برای پاسخگویی به همه امورات در این مکان مقدس خدمت عزیزان خواهیم بود.

مسئول امور مساجد در منطقه ثامن افزود: تقاضا دارم نسبت به بروزرسانی اطلاعات و احکام هیأت امنا تلاش کنید تا برنامه ریزی‌های متناسب با مسجد را با همت شما عزیزان انجام دهیم.

وی ادامه داد: حدوداً هشتاد مسجد در منطقه ثامن داریم و در امور مساجد به صورت حضوری در خدمت شما هستیم.

یکی از اهداف طرح جدید، احیا تاروپودهای قدیمی اطراف حرم است

مشاور طرح تفصیلی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی هم در بخشی از این جلسه اظهار کرد: تقریباً با همه مدیران استان در حوزه مدیریت شهری و استانداری درگیر تعیین تکلیف طرح جدید هستیم.

خدایی خاطرنشان کرد: جدایی فیزیک شهر از حرم تبعاتی داشته اگر امروز مشهد شهر طلاق است یعنی دچار خلأهایی شدیم، در گذشته رسیدن به حرم تنها از طریق چهار مسیر نبوده است، متأسفانه در پهلوی دوم رگ و ریشه‌های حرم از شهر بریده شد.

وی با اشاره به اینکه در طرح جدید هدف این است که تاروپودهای قدیمی را دوباره احیا کنیم تا زائران به راحتی به حرم برسند، گفت: کوچه‌های جوادی، راد و امثالهم پشتیبان جریان زیارت هستند، اما بهم خوردن این نظام در دهه ۵۰ باعث ایجاد یک گسست شده است، به عنوان مثال در طرح جدید در محدوده خیابان شارستان سرعت نباید بیشتر از ۳۰ کیلومتر باشد این یک راهکار فنی است، ضمناً در طرح جدید تجاری سازی ممنوع است.

کد خبر 5142977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha