۲۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۲۳

نیکزاد:

جوانان افسران عملیات راهبری علمی ایران هستند

جوانان افسران عملیات راهبری علمی ایران هستند

ارومیه - نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جوانان افسران عملیات راهبری علمی ایران هستند که نشان دهنده بالندگی انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نیکزاد پیش از ظهر شنبه در آئین رونمایی از نخستین منظومه فضایی ایران ماهواره فضایی اروم ست در ارومیه، افزود: به برکت انقلاب جوانان امروز بیدار شدند، امروز در کنار تمام پیشرفت‌های عمرانی و اقتصادی و سیاسی و… به جایی رسیده‌ایم که ماهواره پرتاب می‌کنیم و حرف زیادی در این صنعت در دنیا برای زدن داریم.

وی با تاکید بر اینکه در راه پیشرفت و مجاهدت علمی حمایتگر بخش خصوصی که مجاهدانه در این عرصه تلاش می‌کنند، خواهیم بود، اظهار کرد: انقلاب اسلامی موجب شد که جوانان ما بتوانند فعل ما می‌توانیم را صرف کنند.

نیکزاد با اشاره به اینکه اگر حکومت پهلوی هزار سال دیگر نیز ادامه داشت هنوز ما سیم خاردار را نیز از خارج وارد می‌کردیم، ادامه داد: امروز به مرحله‌ای رسیده‌ایم که ماهواره به فضا پرتاب می‌کنیم و این از برکات انقلاب اسلامی است.

ساخت ماهواره فضایی مصداق بارز ما می‌توانیم است

وی با بیان اینکه ساخت و رونمایی ماهواره فضایی مصداق بارز ما می‌توانیم است گفت: اگر امروز منظومه ماهواره‌ای حاج قاسم سلیمانی و ماهواره اروم ست اتفاق بزرگی را در کشور رقم می‌زند همگی در سایه اعتماد به نسل جوان جامعه به وجود آمده است.

نیکزاد افزود: افزایش قدرت دفاعی، توجه به اقتصاد مقاومتی، وفادار بودن به آرمان‌های انقلاب اسلامی و ایجاد عدالت اجتماعی از جمله موضوعاتی است که موجب توسعه و پیشرفت کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه مهمترین کلیدواژه انقلاب اسلامی پیشرفت علمی است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری تأکیدات زیادی بر استفاده از جوانان در پیشرفت‌های علمی دارند اگر کسی در این حوزه از جوانان حمایت نکند خلاف منویات مقام معظم رهبری عمل کرده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین رهبر معظم انقلاب در جمع نخبگان تاکید کرده بودند که ما باید به قدری در حوزه علمی پیشرفت داشته باشیم که اگر روزی افرادی بخواهند از دانش روز دنیا مطلع شوند مجبور به یادگیری زبان فارسی شوند.

وی با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی حامی حوزه پژوهش و دانش خواهد بود، گفت: نباید از عدم حمایت بخش دولتی دلسرد شد و این نوید را به شما می‌دهیم که در برنامه هفتم توسعه حمایت ویژه ای از حوزه پژوهش داشته باشید.

اگر این مجاهدت‌های علمی نبود اقتداری که امروز کشور در عرصه‌های مختلف دارد، هرگز شاهد نبودیم

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر اینکه اگر این مجاهدت‌های علمی نبود اقتداری که امروز کشور در عرصه‌های مختلف دارد، هرگز شاهد نبودیم، افزود: در حوزه تولید واکسن نیز برخی اصرار داشتند که ما توانایی تولید داخل را نداریم اما با وجود پیشنهادات میلیون دلاری به دانشمندان ایرانی، این دانشمندان به همت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در کشور ماندند و ما امروز به مرحله تولید واکسن رسیده‌ایم.

نیکزاد همچنین رونمایی از ماهواره فضایی اروم ست که نخستین منظومه فضایی ایران نیز به شمار می‌آید، جلوه مجاهدت علمی، خودباوری و ما می‌توانیم دانست و گفت: جوانان افسران عملیات راهبری علمی ایران هستند که نشان دهنده رشد و بالندگی انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه لایحه بودجه توسط دولت بازمی گردد، افزود: این امر فرصت مناسبی برای حمایت مالی از این منظومه فضایی است از شما می‌خواهیم در ۱۰ روز آینده این موضوع را از طریق مجلس شورای اسلامی پیگیری کنید.

در ادامه این مراسم نخستین منظومه فضایی ایران، ماهواره فضایی اروم در پارک علم و فناوری ارومیه رونمایی شد.

کد خبر 5145419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha