۲۶ بهمن ۱۳۹۹، ۹:۴۶

فعلا تصمیم جدیدی گرفته نمی‌شود؛

تغییر برنامه لیگ برتر بسکتبال در گرو تصمیم کنفدراسیون آسیا

تغییر برنامه لیگ برتر بسکتبال در گرو تصمیم کنفدراسیون آسیا

باوجود لغو اعزام تیم ملی بسکتبال به قطر برای حضور در پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا، فدراسیون بسکتبال فعلا برنامه مصوب برای چگونگی پیگیری لیگ برتر را تغییر نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، تصمیم قطری‌ها برای کناره گیری از میزبانی پنجره سوم رقابت‌های کاپ آسیا برنامه‌های مصوب تیم ملی را دستخوش تغییراتی کرد که می‌تواند باعث جابه جایی‌هایی در برنامه‌های پیش بینی شده برای چگونگی پیگیری لیگ برتر هم شود.

به خاطر تیم ملی بسکتبال که از ۱۷ بهمن ماه وارد اردوی آماده سازی شد، لیگ برتر در آستانه دیدارهای پلی آف متوقف شد. قرار بر این بود طی مدت زمانی که ملی پوشان در اردوی آماده سازی به سر می‌برند یا درگیر دیدارهای خود در پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا هستند، دیدارهای معوقه لیگ برتر برگزار شود تا پس از پایان کار ملی پوشان و از ۱۴ اسفندماه، پیگیری مسابقات باشگاهی از سر گرفته شود.

این تاریخ اما احتمالاً تغییر می‌کند وقتی تیم ملی بسکتبال در زمان مقرر به قطر سفر نمی‌کند و در روزهای ابتدایی اسفندماه هم دیداری نخواهد داشت؛ به خاطر اعلام انصراف قطری‌ها و لغو برگزاری دیدارهای پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا در دوحه اردوی تیم ملی روز گذشته و بدون برگزاری دیدار تدارکاتی پیش بینی شده برابر آویژه صنعت تعطیل شد.

البته قرار است اردونشینان همچنان در حال آماده باش به سر ببرند و حتی از سه شنبه تمرینات‌شان را از سر بگیرند اما اینکه اردوی تیم ملی دقیقاً چگونه و تا چه زمان ادامه خواهد داشت، به تصمیم کنفدراسیون بسکتبال آسیا (فیبا آسیا) برای تعیین محل و زمان جدید دیدارهای این تیم در پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا بستگی دارد.

قرار است فیبا آسیا طی روزهای آینده نتیجه بررسی گزینه‌های پیشنهادی برای میزبانی که ایران هم یکی از آنهاست را مشخص و زمان جدید مسابقات را هم اعلام کند. تا آن زمان فدراسیون بسکتبال هیچ ورودی به برنامه لیگ و تغییر احتمالی آن نخواهد داشت و تنها دیدارهای معوقه را طبق برنامه برگزار خواهد کرد.

رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: احتمال اینکه مجبور به تغییر زمان مقرر برای پیگیری لیگ برتر شویم، وجود دارد که در این صورت زمان جدید را باید بر اساس برنامه تیم ملی نهایی کنیم.

وی تصریح کرد: برنامه تیم ملی هم با لحاظ کردن تصمیم فیبا آسیا برای محل و زمان جدید مسابقات مشخص می‌شود. بنابراین باید منتظر بمانیم تا فیبا آسیا در این زمینه به جمع بندی برسد سپس برنامه تیم ملی را مشخص و با لحاظ کردن آن برای لیگ هم تصمیم گیری کنیم. تا آن زمان هیچ اقدامی برای تغییر برنامه لیگ نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، با برگزاری پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا و دیدار برابر عربستان و قطر، وضعیت تیم ملی بسکتبال برای حضور در کاپ آسیا نهایی می‌شود.

تیم ملی بسکتبال ایران در حال حاضر با ۳ برد و یک باخت صدرنشین گروه E است.

کد خبر 5145460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha