پیام‌نما

وَلَنْ تَرْضَى عَنْكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدَى وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُمْ بَعْدَ الَّذِي جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِيٍّ وَلَا نَصِيرٍ * * * یهود و نصاری هرگز از تو راضی نمی شوند تا آنکه از آیینشان پیروی کنی. بگو: مسلماً هدایت خدا فقط هدایت [واقعی] است. و اگر پس از دانشی که [چون قرآن] برایت آمده از هوا و هوس های آنان پیروی کنی، از سوی خدا هیچ سرپرست و یاوری برای تو نخواهد بود. * * * از تو کی خوشنود گردند ای ودود! / از رهی، هرگز نصاری و یهود؟

۲۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۲۷

توسط انتشارات سیب سرخ

«هشت و یک چیزها» منتشر شد/اندیشه ابژه منزل شاعر است

«هشت و یک چیزها» منتشر شد/اندیشه ابژه منزل شاعر است

«هشت و یک چیزها» شامل مباحث تئوریک درباره شعر و بخشی از اشعار سعید صراف معیری توسط انتشارات سیب سرخ روانه بازار کتاب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، انتشارات سیب سرخ در قالب مجموعه شعر فارسی معاصر خود، اثری تازه با عنوان «هشت و یک چیزها» اثر سعید صراف معیری را در ۱۰۵ صفحه و بهای ۲۴,۵۰۰ تومان روانه بازار کتاب کرد. این اثر تئوریک دربردارنده نگاه مولف درباره تئوری‌های مدرن هنر و نیز دومین دفتر شعر اوست.

صراف معیری به بهانه انتشار این کتاب، با بیان اینکه این اثر دومین مجموعه شعر وی از مجموعه ۱۵ جلدی است که بزودی پی در پی هم منتشر می‌شوند، عنوان داشت: اولین مجموعه‌ی شعرم که به نام «از نگاه من و آینه» سال‌ها پیش منتشر شده، مجموعه‌ای است که اشعار سنین ۱۶ تا ۲۵ سالگی را شامل می‌شد و طبیعی است که از دیدگاه‌های شعری امروز کمی فاصله دارد، می‌گویم کمی چون شعرهای من همیشه در شمای کلی تفکرم که همان «چیز بینی» است جای دارند. با این وجود ترجیح می‌دهم کتاب اولم را از این ۱۵ جلد متمایز کنم.

وی افزود: دفتر اخیر که مربوط به سال‌های ۷۰ تا ۹۹ است دارای یک من کنار گذاشته شده است. در راه تدوین این دفتر هیچ کسی نبود تا راهنمایی لازم را از او کسب کنم تا آنکه آقای بابک احمدی درهای زیادی از افق اندیشه مرا گشود و توانستم به اندیشه پیشین خود اعتماد کنم تا آنکه به طور کلی موفق به طرح اندازی و یک حرکت انقلابی در دیدگاهم شدم.

صراف معیری اضافه کرد: در کار شاعر چیز بین کج فهمی نشانه‌ها درمان می‌شود زیرا ابژه در آن می‌اندیشد، اندیشه ابژه منزل اوست و به مقولات کانتی متعلق است مثلاً باران در کار شاعر چیز بین متعلق است به خودش، تصویری نیست که شاعر دریافت می‌کند بلکه عینیتی است که خود را وامی‌گشاید این عینیت تمام است این تجربه است، تجربه‌ای فارغ از فرهنگ و تاریخ و… بلکه انزوایی است که حاصل همنشینی شاعر و باران است.

کد خبر 5147593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha