نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین:

جامعه جهانی مانع از تداوم شهرک‌سازی‌های اسرائیل شود

جامعه جهانی مانع از تداوم شهرک‌سازی‌های اسرائیل شود

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی خواستار تحرک جامعه جهانی برای جلوگیری از تداوم شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، «محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین امروز دوشنبه تلاش رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک سازی ها در اراضی اشغالی را محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، وی در سخنانی در همین ارتباط تصریح کرد: تلاش های جدید اسرائیل برای شهرک سازی های جدید در کرانه باختری مردود است. این تلاش ها در حالی است که شهرک نشینان اسرائیلی نیز عملیات های تروریستی خود علیه فلسطینیان را تشدید کرده اند.

پیشتر نیز «استفان دوجاریک» طرح‌های جدید شهرک سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را محکوم کرده بود. درهمین حال، «محمد شهاب» نماینده مجلس قانونگذاری فلسطین هم در این خصوص گفته بود: اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در تصویب طرح ساخت صدها واحد مسکونی در کرانه باختری و قدس اشغالی یک جنایت جنگی به شمار می‌رود.

این مقام فلسطینی در ادامه تصریح کرد: توسعه شهرک‌ها به معنای غارتِ بیشتر اراضی فلسطینیان محسوب می‌شود. این اقدام صهیونیست‌ها با قطعنامه‌های بین المللی نیز در تعارض است و باید سریع‌تر متوقف شود.

علیرغم اینکه رژیم صهیونیستی همچنان طرح‌های شهرک سازی در اراضی اشغالی فلسطینیان را ادامه می‌دهد اما تشکیلات خودگردان فلسطین اخیراً روابط و مناسبات امنیتی خود با این رژیم را از سر گرفته است.

کد خبر 5147875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha