۲۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۸:۴۹

با رد شکایت مقتول از قاتل روی داد؛

حمایت دادگاه حقوق بشر اروپا از آدمکشی در افغانستان

حمایت دادگاه حقوق بشر اروپا از آدمکشی در افغانستان

دادگاه حقوق بشر اروپا به بهانه اینکه دادستان های فدرال آلمان به ادله فرمانده خود برای بمباران هوایی ولایت قندوز اعتماد کرده اند، شکایت یک شهروند افغانستانی را درباره قتل دو پسرش رد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دادگاه حقوق بشر اروپا پرونده شکایت یک شهروند افغانستانی که در حمله سال ۲۰۰۹ نیروهای ناتو دو پسرش را از دست داد را رد کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، دادگاه حقوق بشر اروپا این شکایت را رد کرد و در توجیه رأی ناعادلانه خود ادعا کرد که دادستان های فدرال آلمان به ادله فرمانده خود برای بمباران هوایی اعتماد کرده اند!

این دادگاه اروپایی، درخواست شکایت «عبدالحنان» شهروند افغانستانی را درباره این حمله ناتو به شمال افغانستان رد کرد؛ حمله‌ای که در نتیجه آن دو پسر ۸ و ۱۲ ساله او جانشان را از دست دادند.

گفتنی است که در بمباران هوایی علیه تانکرهای حمل سوخت در سال ۲۰۰۹ در نزدیکی ولایت قندوز در شمال افغانستان، ده ها نفر کشته شدند. این حمله هوایی که به دستور فرمانده پایگاه آلمانی در ولایت قندوز و از بیم اینکه تانکرها برای حملات استفاده شوند، به انجام رسید.

گفتنی است ائتلاف به سرکردگی آمریکا به بهانه‌های واهی مبارزه با تروریسم در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳ به کشورهای افغانستان و عراق حمله کرد؛ تجاوزی که جز افزایش خشونت‌ها و ناآرامی‌ها در این دو کشور نتیجه‌ای به همراه نداشت.

بر اساس توافق میان طالبان و آمریکا در دوحه قطر، نیروهای اشغالگر خارجی باید تا پایان ماه مارس سال جاری میلادی خاک افغانستان را تَرک کنند؛ توافقی که کشورهای غربی عضو ناتو دائماً در تلاش برای نقض آن به بهانه‌های مختلف هستند.

از سوی دیگر و با تشدید حوادث امنیتی پس از وقوع سلسله انفجارهای اخیر در افغانستان، محور غربی به ویژه کشورهایی که نیروهای اشغالگر خود را در قالب اعضای ناتو در این کشور مستقر کرده اند، با بهانه‌های مختلف به دنبال نقض توافق آمریکا با طالبان برای خروج از افغانستان هستند.

کد خبر 5148846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha