۲۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۸:۴۶

استاندار چهارمحال و بختیاری:

بهره گیری از ظرفیت های داخلی زمینه ساز حل مشکلات اقتصادی است

بهره گیری از ظرفیت های داخلی زمینه ساز حل مشکلات اقتصادی است

شهرکرد- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بهره گیری از ظرفیت های داخلی زمینه ساز حل مشکلات اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار مهر، اقبال عباسی اقبال عباسی ظهر چهارشنبه در آئین تجلیل از صادرکنندگان برتر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بهره گیری از ظرفیت‌های داخلی زمینه ساز حل مشکلات اقتصادی است، اظهار داشت: سیاست، اقتصاد و فرهنگ سه مقوله مهم است که توسعه هر کدام در جای خود ضروری است.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی در کشور، گفت: تحریم‌های ظالمانه دشمن یکی از مهمترین موارد است که به اقتصاد کشور ضربه وارد کرده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: نیمی از مشکلات اقتصادی مربوط به تحریم‌ها ظالمانه دشمن است و این مهم را باید در نظر گرفت.

وی گفت: حل چالش‌ها زمینه ساز ارتقای بخش اقتصادی در کشور است.

استاندار چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: برای توسعه و حل وضعیت اقتصادی باید چالش‌های سیاست خارجی کشور برطرف شود.

معاون امور استان‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز در این مراسم گفت: افزایش صادرات و دسترسی به بازارهای بین المللی از مهمترین برنامه‌های اولویت‌دار واحدهای تولیدی و صنعتی است.

مظفر علیخانی با اشاره به اینکه افزایش صادرات و دسترسی به بازارهای بین المللی از مهمترین برنامه‌های اولویت‌دار واحدهای تولیدی و صنعتی است، اظهار داشت: شرایط تحریم‌ها صادرات کالاهای تولیدی را بسیار سخت کرده است و بخش خصوصی در تلاش است به بازارهای بین المللی دست یابد.

معاون امور استان‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: تأمین مواد اولیه از مهمترین مشکلات واحدهای تولیدی است.

وی گفت: بخشی از مواد اولیه در کشور تولید می‌شود که آن نیز صادر می‌شود و بسیاری از واحدهای تولیدی در این زمینه با چالش مواجه می‌شود.

وی تاکید کرد: گرانی مواد اولیه و نوسانات اقتصادی نقشی اساسی در تولید در بخش‌های مختلف دارد و این بخش با چالش‌های بسیاری مواجه کرده است.

معاون امور استان‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: توسعه زیر ساخت‌ها توسط دولت برای صنعتی شدن کشور ضروری است و دولت باید در این مسیر حرکت کند.

کد خبر 5149855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha