۳۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۴۶

با مهر مطرح شد؛

غربالگری ۵۵ درصدی سالمندان گیلانی در طرح شهید سلیمانی

غربالگری ۵۵ درصدی سالمندان گیلانی در طرح شهید سلیمانی

رشت- معاون فنی معاونت دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به غربالگری ۵۵ درصدی سالمندان این استان در قالب طرح شهید سلیمانی، گفت: تست ۵۰۰ سالمند مثبت شد.

مسعود نوروزی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه آخرین وضعیت کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: طی شبانه روز گذشته میزان آمارهای بستری بیماران کرونایی در گیلان دوباره به مرز ۱۰۰ نفر نزدیک شده است.

وی با تأکید بر اینکه شهروندان نباید با عادی انگاری زمینه را برای انتشار و انتقال بیشتر ویروس کرونا در استان گیلان فراهم کنند، افزود: در شبانه روز گذشته ۹۶ نفر از افراد با تست مثبت کرونا نیازمند بستری در مراکز درمانی استان گیلان شدند.

نوروزی در ادامه با اشاره به اینکه با بستری شدن این تعداد بیمار کرونایی مجموع بیماران کرونایی گیلان به ۴۰۱ نفر رسید، گفت: متأسفانه حال ۷۰ بیمار کرونایی وخیم بوده و در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های گیلان بستری هستند.

وی بر ضرورت رعایت دستور العمل های بهداشتی و فاصله اجتماعی در اماکن عمومی و شلوغ تأکید کرد و ادامه داد: شهروندان به ویژه سالمندان باید از تردد غیر ضرور در سطح شهر و حضور در تجمعات و دورهمی ها و مراسم عزا و عروسی جدا خودداری کنند.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اجرای مرحله دوم طرح شهید سلیمانی در استان، افزود: این مرحله ویژه سالمندان است و تاکنون نیز ۵۵ درصد ۳۰۰ هزار سالمند گیلانی غربالگری شده اند.

وی به مثبت شدن تست کرونای بیش از ۵۰۰ سالمند گیلانی در قالب این طرح اشاره و اظهار کرد: ۹۳ نیز نیازمند بستری در مراکز درمانی بودند که اقدامات لازم انجام شد.

نوروزی با بیان اینکه باقی این افراد در قرنطینه خانگی شدند، افزود: متأسفانه در روزهای اخیر شاهد شیوع ویروس کرونای انگلیسی در برخی از استان‌ها هستیم که احتمال شیوع آن در گیلان نیز وجود دارد لذا شهروندان باید با جدیت بیشتری دستور العمل های را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه شدت انتقال و انتشار این ویروس، گفت: کرونای انگلیسی بیش از همه کودکان، نوجوانان و جوانان را تهدید می‌کند و شهروندان باید به توصیه‌های بهداشتی مسئولان دقت کنند.

کد خبر 5150395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha