۳۰ بهمن ۱۳۹۹، ۲۳:۴۶

در بیانیه وزارت خارجه انگلیس آمده است:

تروئیکای اروپایی خواهان عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای شد

تروئیکای اروپایی خواهان عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای شد

وزارت خارجه بریتانیا در بیانیه‌ای نسبت به اقدامات اخیر ایران در تولید اورانیوم با غنای ۲۰ درصد و اورانیوم فلزی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دولت انگلیس اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور به همراه همتایان خود از کشورهای فرانسه، آلمان و ایالات متحده در نشست روز پنج شنبه بر «منافع امنیتی بنیادی و مشترک خود در حمایت از رژیم منع اشاعه هسته‌ای» در برابر ایران تأکید کردند.

در این بیانیه آمده است: «در خصوص ایران، تروئیکای اروپایی و آمریکا منافع امنیتی مشترک و بنیادی خود در حمایت از رژیم منع اشاعه هسته‌ای و تضمین اینکه ایران هرگز قادر به تولید سلاح هسته‌ای نخواهد بود، ابراز کردند».

وزرای خارجه این سه کشور اروپایی همچنین «نگرانی مشترک خود از اقدامات اخیر ایران هم در تولید اورانیوم با غنای ۲۰ درصد و هم تولید اورانیوم فلزی را ابراز کردند».

به گزارش مهر، وزارت خارجه آلمان نیز ساعاتی پیش در پیامی توئیتری، از دیدار وزرای خارجه تروئیکای اروپایی طرف برجام در پاریس خبر داد.

در این پیام ادعا شده که در دیدار امروز، «هایکو ماس»، «ژان ایو لودریان» و «دومینیک راب» که به ترتیب وزرای خارجه آلمان، فرانسه و انگلیس هستند؛ از آمادگی دولت جدید آمریکا برای رایزنی درباره ایران استقبال می‌کنند.

این پیام توئیتری در ادامه ادعاهای خود می‌افزاید که سه کشور اروپایی طرف برجام، به حفظ توافق التزام دارند و به بررسی همه گزینه در این خصوص ادامه می‌دهند.

در نهایت، این سه کشور مدعی شدند که ایران نباید بیش از این توافق هسته‌ای را تضعیف کند!

کد خبر 5150617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • US ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
      4 0
      وقتی برجام برای ایران هیچ سودی نداره باید ایران هرچه سریعتر از برجام خارج بشه .دیگه حداکثر فشاری که با تحریمها توانسته بودن اعمال کنند تو این چند سال اخیر اعمال کردند.برجام و فرجام همش الکیه .کشورهای غربی بجای توبیخ آمریکا و ترامپ ، میخواهند که ایران را تنبیه کنند؟!!!!! عجب بی منطق هایی هستند اینها
    • سید محسن IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      0 0
      امید داریم ایران به نقطه ای از قدرت بازدارنگی موشکی رسیده باشد تا در صورت هر گونه تعرض به ایران به جهت اختلاف در برجام قادر به پاسخگویی قاطع به اروپا و تهدید واقعی منافع اروپا در حوزه خلیج فارس گردد.با سیاست مداران دزد مخالفیم ولی در برابر زور آماده همه چیز برای دفاع از ایران هستیم