۱ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۳۵

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد؛

انجام ۴۹۵۰۰۰ بازرسی بهداشتی از واحدهای صنفی کرمانشاه

انجام ۴۹۵۰۰۰ بازرسی بهداشتی از واحدهای صنفی کرمانشاه

کرمانشاه- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از انجام ۴۹۵ هزار بازرسی بهداشتی از واحد های صنفی استان کرمانشاه خبر داد.

ابراهیم شکیبا ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا و با توجه به اهمیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در پیشگیری از ابتلاء به کرونا، نظارت‌ها بر واحدهای صنفی و صنعتی افزایش یافته که تاکنون ۴۹۵ هزار بازرسی توسط کارشناسان بهداشت محیط در استان کرمانشاه انجام گرفته است.

وی افزود: بیش از ۶۷ هزار اخطار به واحدهای صنفی تاکنون صادر شده است که برای بیش از ۲۱ هزار از آنها پرونده تشکیل شده و به مراجع قضائی و تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه ارجاع شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه اولویت اصلی دانشگاه علوم پزشکی حفظ سلامت مردم است و در این راستا با خاطیان برخورد جدی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: ۱۹ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی در مدت یکسال گذشته تعطیل شده‌اند که در این میان ۹۵ تالار پذیرایی و ۴۹۷ قلیان سرا به علت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها اعمالی پلمب و تعطیل شده‌اند.

شکیبا با بیان اینکه موج جدید کرونا بسیار خطرناک‌تر از پیک‌های گذشته است خاطر نشان کرد: تعداد شهرهای قرمز و نارنجی در حال افزایش است و ویروس جهش یافته کرونا نسبت به قبل از قدرت بیشتری برخوردار است و مردم باید استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را به صورت جدی رعایت و از دورهمی ها پرهیز کنند.

وی با اشاره به اینکه بازرسی‌ها از واحدهای صنفی ادامه دارد گفت: به علت تعداد بالای واحدهای صنفی از مردم می‌خواهیم تخلفات را به سامانه ۱۹۰ گزارش دهند تا بازرسان بهداشت محیط بتوانند شرایط را کنترل کنند.

کد خبر 5150699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha