۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۰۶

معاون جهاد کشاورزی البرز:

افزایش قیمت مرغ ربطی به نهاده‌ها ندارد/ کاهش نرخ در روزهای آتی

افزایش قیمت مرغ ربطی به نهاده‌ها ندارد/ کاهش نرخ در روزهای آتی

کرج - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی البرز گفت: عامل اصلی افزایش قیمت مرغ بالا رفتن قیمت نهاده‌ها مانند سویا و ذرت نیست، بلکه به نرخ جوجه یکروزه ربط دارد.

مجتبی تقی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در تشریح افزایش قیمت مرغ اظهار کرد: عامل اصلی افزایش قیمت مرغ بالا رفتن قیمت سویا و ذرت نیست، چراکه قیمت این دو نهاده تنها معادل ۲۰۰ تومان در کیلو افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه قیمت هر جوجه ۱,۷۰۰ تومان افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم ذرت و سویا در حدود ۲۰۰ تومان افزایش داشته و با ضریب دو بر روی قیمت مرغ اثرگذار است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز بیان کرد: مرغداری یک بنگاه اقتصادی است و بازدهی آن باید مثبت باشد اگر قیمت جوجه مصوب افزایش یابد قطعاً در قیمت تمام شده گوشت مرغ تأثیرگذار خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: شرایط بازار تعیین‌کننده قیمت گوشت مرغ است ما تمام اهتماممان را به‌کارگیری کردیم که تمام تولید مرغ موجود استان را در قالب تنظیم بازار ارائه دهیم.

مشکل قیمت گوشت مرغ و تخم مرغ مسئله منطقه‌ای است

تقی‌زاده با بیان اینکه حدود ۲۰ تا ۲۲ درصد مرغ نیاز استان را تأمین می‌کنیم، گفت: با توجه به اینکه تمام تولید مرغ استان را در قالب تنظیم بازار ارائه می‌دهیم بر این مبنا هماهنگی‌هایی صورت می‌گیرد مبنی بر اینکه کسری تأمین از استان‌های دیگر تأمین شود تا بتوانیم میزان محصول قابل عرضه استان البرز را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: مشکل قیمت گوشت مرغ و تخم مرغ مسئله منطقه‌ای است و در استان‌های مجاور مانند تهران، قزوین، گیلان و …تقریباً با یک قیمت توزیع می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز اظهار کرد: در این هفته قطعاً شاهد کاهش روند قیمت مرغ خواهیم بود.

وی بیان کرد: تولید مرغ یک اقتصاد آزاد است که استان البرز می‌تواند آن را در تهران به فروش برساند اما زمانی که قیمت مرغ افزایش پیدا کرده تولیدکنندگان مکلف‌اند محصول را در استان با قیمت مصوب ارائه دهند.

تقی‌زاده با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در انتهای سال و سال آتی اُفت قیمت گوشت مرغ را داشته باشیم، تصریح کرد: میزان تولید جوجه یک روز کشور در بهمن ماه ۱۲۷ میلیون قطعه بوده است که نسبت به تولید جوجه در مهر ماه بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته است.

افزایش قیمت مرغ به خاطر بهبود شرایط کرونایی

وی خاطرنشان کرد: تمام این موارد بستگی به شرایط کرونایی کشور دارد، چراکه مقاطع افزایش قیمت مرغ مواقعی است که از شرایط نارنجی به زرد می‌آید و متأسفانه پروتکل‌ها با برگزاری مهمانی رعایت نمی‌شود و تقاضای این محصول افزایش می‌یابد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: تولید ما تا مهر ماه سال جاری بر اساس ایام کرونایی بود اما اکنون تولید بهمن ماه بر اساس شرایط کرونایی نیست اگر شرایط کرونایی حاکم باشد بعد از عید نوروز اُفت قیمت و مازاد تولید خواهیم داشت.

وی متذکر شد: دولت تدارکات لازم را پیش‌بینی می‌کند مبنی بر اینکه چنانچه قیمت مرغ کاهش پیدا کرد با قیمت پایین از مرغداران این محصول را خریداری کند.

کد خبر 5151592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha