۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۳۰

مدیرکل امور زنان استانداری کرمانشاه:

کرمانشاه باید به پایتخت تاب‌آوری کشور تبدیل شود

کرمانشاه باید به پایتخت تاب‌آوری کشور تبدیل شود

کرمانشاه- مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه باید به پایتخت تاب‌آوری کشور تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، زهره رستمی ظهر امروز در مراسم افتتاح کارگاه آموزشی توان افزایی و تاب‌آوری سمن‌ها در مرکز توانبخشی بهزیستی استان کرمانشاه با تاکید بر ضرورت راه‌اندازی کارگاه آموزشی تاب‌آوری اظهار کرد: شرایط اجتماعی کنونی با توجه به اعمال تحریم‌های اخیر مناسب نبوده و به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید نسبت به راه‌اندازی اینگونه کارگاه‌های آموزشی اقدام کرد.

وی با بیان اینکه آگاه‌تر شدن جامعه نسبت به زندگی با کیفیت می‌تواند روند توسعه در منطقه را شتاب دهد، افزود: با توجه به مشکلات استان کرمانشاه از جمله حاشیه‌نشینی و کمتر توسعه‌یافتگی می‌توان با هماهنگی و تلاش مجموعه‌های مرتبط از کارگاه‌های تاب‌آوری برای ارتقای آموزش در سطح جامعه استفاده کرد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری کرمانشاه به ضرورت انجام اقدامات اساسی در راستای ارتقای تاب‌آوری به ویژه در مناطق حاشیه‌نشین این استان اشاره کرد و گفت: با توجه به اثربخشی تاب‌آوری و پتانسیل استان کرمانشاه باید اقدامات لازم برای تبدیل این استان به عنوان پایتخت تاب‌آوری کشور انجام شود، زیرا که یکی از مشکلات جامعه جدی نگرفتن آموزش بوده در حالی که باید حساسیت به گونه‌ای باشد که در تمامی مراحل زندگی این موضوع در اولویت قرار گیرد.

وی ادامه داد: در صورتی که آموزش اولویت اول تمام کارها قرار گیرد خروجی کار بهتر می‌شود، همانطور که در گذشته در مناطقی از کشور که به آموزش توجه بیشتری شده خروجی بهتری در رابطه با مسائل اجتماعی نسبت به سایر مناطق کشور حاصل شده است.

گفتنی است، سومین مرحله کارگاه آموزشی توان افزایی و تاب‌آوری با حضور ۲۰ تشکل مردم نهاد به مدت سه روز برگزار شده و این سمن‌ها در پنج محله شهر کرمانشاه و چهار محله شهرهای اسلام آباد غرب، پاوه، جوانرود و هرسین کلاس‌های آموزشی را برگزار خواهند کرد.

کد خبر 5152422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha