۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۶:۱۸

استاندار کرمانشاه:

شهرداری‌های استان کرمانشاه باید از برگزاری مراسم ختم جلوگیری کنند

شهرداری‌های استان کرمانشاه باید از برگزاری مراسم ختم جلوگیری کنند

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه گفت: شهرداری‌های استان کرمانشاه باید از برگزاری مراسم ختم جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند بعد از ظهر امروز در نشست شهرداران استان کرمانشاه در سالن شهدای دولت استانداری با بیان اینکه خدمات ارزنده مدیرعامل فقید سازمان همیاری‌های شهرداری کرمانشاه پشتیبانی قوی برای شهرداری‌ها محسوب می‌شد، اظهار کرد: سال جاری به دلیل بحران کرونا سال سختی برای تمامی مدیران و به خصوص شهرداران بوده و تلاش‌های مضاعفی برای کنترل این بحران تاکنون شده است.

وی به موفقیت کشور در تأمین ماسک، مواد شوینده، تخت بیمارستانی و سایر تجهیزات بهداشتی و پزشکی مورد نیاز برای مقابله با کرونا اشاره کرد و افزود: در راستای مقابله با کرونا مدیران شهرداری باید خودکفا بوده و در شرایط بحرانی اوضاع را کنترل کنند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه میزهای مدیریتی ماحصل خون شهیدان انقلاب است، تاکید کرد: مدیریت باید کارآمد و نوآورانه باشد، زیرا که تمامی افراد به ویژه مدیران تا روز قیامت مدیون شهدا بوده و هر کس باید به اندازه مسئولیت خود مشکلات جامعه را از حل کند.

وی با بیان اینکه پیک چهارم شیوع کرونا بسیار خطرناک و مرگ‌آفرین است، ادامه داد: با توجه به اینکه استان کرمانشاه در آستانه پیک چهارم قرار دارد، ممکن است اسفندماه به ماهی بسیار سخت و غمناک تبدیل شده و عید بسیاری را به عزا تبدیل کند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه تنظیم مهندسی اجتماعی شهر برعهده شهرداری‌ها است، تاکید کرد: شهرداری‌ها باید از برگزاری مجالس ختم جلوگیری کنند، زیرا در این مراسم‌ها افراد مبتلا مانند یک بمب ویروسی همه را آلوده می‌کنند.

نباید در ایام نوروز به بهانه سد معبر با دست فروشان برخورد شود

بازوند افزود: شهرداری‌ها باید به معیشت و اقتصاد مردم در شرایط کرونایی توجه ویژه‌ای داشته و بر اساس ۲۴ مصوبه جدید ستاد استانی کرونا عمل کنند، در این مصوبات هیچیک از گروه‌های شغلی از فعالیت منع نشده اما باید به طور جدی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به معیشت مردم، عدم اعمال سختگیری و عدم برخورد با دست فروشان به بهانه سد معبر در ایام نوروز گفت: در شرایط دشوار کرونایی در پارک‌ها و اماکن سطح شهر عده‌ای قلیان می‌کشند، لذا شهرداری‌ها باید پاسخگوی این وضعیت بوده، بر تمامی مکان‌ها نظارت داشته و با متخلفان برخورد کنند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به عواقب بین‌المللی برخی اقدامات اشتباه شهرداری‌ها خاطرنشان کرد: نیروهای اجراییات باید با پرهیز از برخوردهای تند با دست فروشان به یک تذکر بسنده کنند، زیرا که دست فروشان در شرایط دشوار اقتصادی به دنبال لقمه نانی برای خانواده خود هستند.

بازوند افزود: افکار عمومی از برخورد خشن با دست فروشان به شدت ناراحت شده و کوچک‌ترین برخورد تندی در شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای خواهد داشت، اگر چه رعایت حال این افراد تقدیر و رضایت مردم را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان کرمانشاه کمتر از ۵۰ درصد است، ادامه داد: رعایت نکات بهداشتی در سطح شهرها نباید کمتر از ۸۵ درصد باشد، در غیر این صورت خسارت‌های عظیمی به بار خواهد آمد.

کرمانشاه میزبان مهمانان نوروزی نخواهد بود

بازوند بیان کرد: در طرح جامع و تفصیلی نیازهای مردم باید دیده شود، حاشیه‌نشینی و سکونتگاه‌های فراوان و غیراستاندارد در اطراف شهرها نتیجه عدم تصمیم گیری‌های مناسب بوده زیرا زمانی که کمیسیون ماده پنج، شهرداری و شورای شهر تصمیم نگیرد مردم خودشان تصمیم گرفته و به ساخت و سازهای غیرمجاز اقدام می‌کنند.

وی افزود: جلوگیری از مهاجرت به شهرها امکان پذیر نبوده و در این راستا باید برنامه‌ریزی‌های مناسبی انجام شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به نزدیکی ایام نوروز تصریح کرد: برخلاف سال‌های گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و علیرغم مهمان نوازی مردم این استان، کرمانشاه میزبان مهمانان نوروزی نخواهد بود.

کد خبر 5152765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha