۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۰۰

در قالب یک‌کتاب بررسی شد؛

زنجانی‌ها چقدر کتاب می‌خوانند؟/بهترین روش‌های ترویج کتابخوانی

زنجانی‌ها چقدر کتاب می‌خوانند؟/بهترین روش‌های ترویج کتابخوانی

کتاب «گزارش راهبردی کتابخوانی در استان زنجان» نوشته ابراهیم قاسمی و زهرا قاسمی توسط انتشارات نیکان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، انتشارات نیکان کتاب «گزارش راهبردی کتابخوانی در استان زنجان» نوشته ابراهیم قاسمی و زهرا قاسمی را با شمارگان هزار نسخه، ۶۴ صفحه و بهای ۳۰ هزار تومان منتشر کرد. پژوهش درباره میزان کتابخوانی مردم زنجان و ارائه آمارهای دقیق که بر اساس مطالعات میدانی و دیگر روش‌های پژوهشی به دست آمده، محتوای این کتاب را تشکیل می‌دهد.

موقعیت جغرافیایی و استانی شهر زنجان، نگاهی به کتابخوانی در برخی کشورها، آمار نشر کتاب در ایران، کتابخوانی در ایران و جهان، نگاهی دقیق‌تر به مفهوم سرانه مطالعه، سرانه مطالعه در ایران و سایر کشورها، سرانه مطالعه در زنجان، مقایسه جایگاه شهرستان‌ها با همدیگر و استان زنجان، شاخص‌های مقایسه‌ای جایگاه شهرستان‌ها در استان زنجان، اهداف مورد نظر در جهت افزایش کتابخوانی و عوامل مهم و تاثیرگذار در گسترش فرهنگ کتابخوانی، بخشی از مباحث مطرح شده در این کتاب است.

همچنین نویسندگان مباحث دیگری چون: علل بی علاقگی افراد به کتاب و کتابخوانی، علل پایین بودن آمار کتابخوانی، ارزیابی و مقایسه راه‌حل‌ها، مشکلات موجود در عرصه کتاب، نقش و اهداف کتابخانه‌های عمومی، نقش نظام آموزشی و دولت، روش‌های ترویج فرهنگ کتابخوانی، عوامل موثر در عدم گرایش مردم به کتابخوانی و راه حل تدریجی علاقه‌مند کردن مردم به کتابخوانی، را نیز در پژوهش‌شان مطرح کرده‌اند.

کد خبر 5152838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha