۴ اسفند ۱۳۹۹، ۷:۴۸

مدیرکل هواشناسی گلستان:

بارندگی در همه شهرهای گلستان کاهش یافت

بارندگی در همه شهرهای گلستان کاهش یافت

گرگان- مدیرکل هواشناسی گلستان از کاهش ۶۴ درصدی بارش باران بهمن ماه نسبت به دوره بلند مدت آماری و کاهش ۴۳ درصدی بارندگی از ابتدای سال زراعی تاکنون در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نوربخش داداشی در تحلیل وضعیت بارش استان در بهمن ماه و سال زراعی جاری ظهارکرد: میانگین بارش استان از ابتدای سال آبی زراعی تا اول اسفند ماه (اول مهرماه تاکنون)  ۱۳۱.۴ میلی متر بوده که ۴۳ درصد نسبت به دوره بلندمدت آماری کاهش و نسبت به سال گذشته در همین مدت هم ۲۸ درصد کاهش را نشان می دهد.

وی افزود: در بهمن ۹۹ میانگین بارش ایستگاه های استان ۲۶.۲ میلی متر بوده به طوری که ۶۴ درصد نسبت به متوسط این ماه کاهش بارش رخ داده و این کاهش در همه نقاط استان بوده است.

مدیرکل هواشناسی گلستان اضافه کرد: بیشترین مقدار بارش در بین ایستگاه های استان در بهمن ماه در هاشم آباد گرگان به میزان ۳۶.۱ میلیمتر و کمترین بارش مربوط به اینچه برون به میزان ۱۳.۷ میلیمتر گزارش شده است.

داداشی گفت: در بهمن ماه ۹۹ متوسط دمای استان ۱۰.۱ درجه سانتیگراد بوده به طوری که ۳.۲ درجه نسبت به متوسط بهمن ماه افزایش داشته است و حداکثر دمای ثبت شده ۳۰.۱ درجه سانتیگراد در گنبدکاووس و حداقل دمای ثبت شده ۵.۰- درجه سانتیگراد در مراوه تپه بوده است.

کد خبر 5153057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha