۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۶:۳۸

مدیرکل اوقاف البرز خبرداد؛

برپایی کاروان شادی به مناسبت میلاد امیرالمؤمنین (ع) در البرز

برپایی کاروان شادی به مناسبت میلاد امیرالمؤمنین (ع) در البرز

کرج - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: کاروان شادی با محوریت بقاع متبرکه به ویژه مراکز افق با هدف ایجاد نشاط و طراوت در ایام میلاد علی بن ابیطالب (ع) برپا می‌شود.

حجت‌الاسلام علی دشتکی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به ایام ماه رجب‌المرجب ماه دعا و نیایش و همچنین فرارسیدن سالروز باسعادت ولادت امیرالمؤمنین علی (ع) اظهار کرد: همه‌ساله در بقاع متبرکه استان البرز برنامه‌های مفصلی برگزار می‌شد اما با توجه به شرایط کرونا در استان برنامه‌های این ایام مبارک به صورت محدود و در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در بقاع متبرکه شاخص استان با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از امشب برنامه جشن ولادت حضرت علی (ع) برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز تصریح کرد: همچنین مراسم‌هایی همچون مولودی، سخنرانی، نورافشانی و آذین‌بندی بقاع متبرکه و استفاده از احادیث مولای متقیان علی (ع) در این اماکن مقدس در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به تولید و ضبط برنامه در جوار ضریح امامزادگان و پخش از رسانه‌های استانی به ویژه انتشار در فضای مجازی خاطرنشان کرد: از آنجایی که امکان مراسم اعتکاف و اعمال اُم داود در مساجد و بقاع متبرکه نیست از طریق فضای مجازی این اعمال انجام می‌شود.

دشتکی گفت: نواها، ادعیه و مناجات حضرت امیرالمؤمنین (ع) با رعایت حال همسایگان در جوار امامزادگان از طریق بلندگوها و مأذنه‌ها پخش می‌شود.

توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان در کرج

وی با اشاره به برگزاری کاروان شادی با محوریت بقاع متبرکه به ویژه مراکز افق در بقاع متبرکه با هدف ایجاد نشاط و طراوت در ایام میلاد علی بن ابیطالب (ع) اظهار کرد: این امر به صورت خودرویی در محیط‌های باز، خیابان‌ها، میادین و محله‌ها با پخش نوای دل‌نشین ذاکرین اهل بیت (ع) طنین‌انداز می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز بیان کرد: برگزاری مسابقه پیامکی از ولادت امیرالمؤمنین (ع) تا عید مبعث در کانال‌های مجازی بقاع متبرکه طراحی شده است و مورد استفاده عموم قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: چندین برنامه به صورت مشترک با حضور ستایشگران و شعرای جامعه مداحان در وصف مولا علی (ع) در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

دشتکی با بیان اینکه طبخ و توزیع غذا در این ایام مبارک انجام و بین اقشار آسیب پذیر توزیع می‌شود، متذکر شد: حدود یک هزار بسته معیشتی از محل اجرای نیت واقفین خیراندیش، خیرین و همت هیئت امنای بقاع متبرکه تهیه و توسط گروه‌های جهادی به نیازمندان شهرستان کرج اهدا می‌شود.

کد خبر 5155670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha