۷ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۵۱

به علت مخالفت با «پاشینیان»؛

رئیس ستاد مشترک ارتش ارمنستان برکنار شد

رئیس ستاد مشترک ارتش ارمنستان برکنار شد

رئیس ستاد مشترک ارتش ارمنستان، به دلیل درخواست برای استعفای نخست وزیر این کشور، از کار برکنار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان، امروز پنجشنبه دستور برکناری رئیس ستاد مشترک این کشور را صادر کرد.

دلیل این برکناری، درخواست برای استعفای پاشینیان بود.

«اونیک گاسپاریان» رئیس ستاد کل ارتش ارمنستان خواستار استعفای نخست‌وزیر و کابینه شده بود.

این مقام نظامی ارمنستان در بیانیه‌ای نوشت: «نیروهای مسلح ارمنستان وظایف خود را با افتخار انجام داده و شانه به شانه مردم با دشمن مبارزه کردند. مدیریت غیرموثر مقامات مسئول و اشتباهات جدی آن‌ها در سیاست خارجی این کشور را در آستانه فروپاشی قرار داد».

در ادامه این بیانیه آمده است: «با توجه به اوضاع پیش آمده، نیروهای مسلح ارمنستان استعفای نخست‌وزیر و دولت را خواستار هستند و هشدار می‌دهند از به‌کار بردن زور در برابر مردمی که فرزندانشان در حفظ میهن و آرتساخ کشته شدند، خودداری شود. ارتش همواره در کنار مردم است، همانطور که مردم همواره در کنار ارتش بوده‌اند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» دقایقی پس از انتشار این بیانیه، نخست‌وزیر ارمنستان، گاسپاریان را از سمت خود برکنار کرده است.

این در حالی است که شبکه الجزیره گزارش داد: نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در جمع هواداران خود در ایروان حاضر شده است.

از سوی دیگر مخالفان نخست وزیر ارمنستان اعلام کردند: این آخرین فرصت برای نخست وزیر است که قدرت را به طور مسالمت آمیز واگذار کند و کشور را از جنگ داخلی مصون نگه دارد.

کد خبر 5156066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      5 0
      خطر کودتا وجود دارد، روسیه و ایران از حوزه نفوذ خود در جهت جلوگیری از بروز کودتا استفاده کنند، کودتای نظامی و ورود ارمنستان به رویکرد تقابلی راه گشا نخواهد بود چون مولفه های قدرت ارمنستان به شدت تضعیف شده و در موضع ضعف هستند، ارتش قادر نخواهد بود با آغاز جنگی دیگر مواضع از دست رفته را بازگرداند