۱۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۲۴

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی خبر داد؛

توزیع ۵۰ هزار اصله نهال به صورت رایگان در آذربایجان شرقی

توزیع ۵۰ هزار اصله نهال به صورت رایگان در آذربایجان شرقی

تبریز- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی گفت: مقرر شده تعداد ۵۰ هزار اصله نهال به صورت رایگان جهت توسعه فضای سبز و فرهنگ درختکاری در سطح استان توزیع شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، رحیم مهردادی کجاباد در نخستین جلسه ستاد برگزاری هفته منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان شرقی که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی برگزار شد با بیان اینکه درخت کاری و ایجاد فضای سبز در ایران، سنتی دیرین محسوب می‌شود و از دوران باستان رواج داشته است، اظهار داشت: ۱۵ اسفند ماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان روز درخت کاری نامگذاری شده است در این روز مسئولان مملکتی و اقشار مختلف مردم به صورت نمادین و داوطلبانه در مراسم‌های درختکاری که در عرصه‌های منابع طبیعی برگزار می‌شود اقدام به کاشت نهال می‌کنند.

وی گفت: با توجه به اهمیت موضوع بیش از ۴۰ سال است که روز درختکاری آغازگر مجموعه مراسم‌هایی با عنوان هفته منابع طبیعی وآبخیزداری است و سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور و درسطح استان‌ها، ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری ضمن بزرگداشت روز درختکاری اقدام به اشاعه سنت حسنه درختکاری و ترویج فرهنگ حفظ و احیای منابع طبیعی و معرفی اقدامات سازمان و اداره کل می‌کنند.

وی «همه باهم، جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی» را شعار هفته منابع طبیعی در سال ۱۳۹۹ اعلام نمود و گفت: با توجه به اینکه حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است و در صورت عدم همراهی آحاد جامعه این امر مهم قابل تحقق نمی‌باشد لذا اشعار فوق امسال انتخاب گردیده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه هفته منابع طبیعی از ۱۵ اسفند آغاز و در ۲۱ اسفند خاتمه می‌یابد ادامه داد: ولی امسال با توجه به اینکه روز آغاز هفته روز جمعه و تعطیل می‌باشد لذا با ابلاغ وزارت کشور روز پنجشنبه ۱۴ اسفند با حضور رئیس جمهور محترم و کلیه استانداران سراسر کشور بصورت همزمان کاشت نهال انجام می‌شود.

مهردادی گفت: مقرر شده تعداد ۵۰ هزار اصله نهال به صورت رایگان جهت توسعه فضای سبز و فرهنگ درختکاری در طول هفته توسط معاونت فنی در سطح استان آذربایجان شرقی توزیع شود.

کد خبر 5158011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha