۱۱ اسفند ۱۳۹۹، ۶:۳۶

طی یک بیانیه؛

حشدشعبی: آمریکا مواضع ما را در مرزعراق هدف قرارداد نه درخاک سوریه

حشدشعبی: آمریکا مواضع ما را در مرزعراق هدف قرارداد نه درخاک سوریه

سازمان حشدشعبی عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد که حمله اخیر آمریکا به مواضع این نیروها در مرز عراق صورت گرفته است نه داخل خاک سوریه.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از موازین نیوز، سازمان حشدشعبی عراق به حمله اخیر آمریکا به مرز عراق و سوریه واکنش نشان داد.

حشدشعبی در بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای ما چند روز پیش مورد تجاوز نظامیان آمریکا قرار گرفتند که به شهادت یکی از رزمندگان ما منجر شد و حاکمیت، امنیت و ثبات عراق را مورد تأثیر قرار داد.

این بیانیه می‌افزاید: حشدشعبی مدتی برای تکمیل شدن روایات در خصوص این تجاوز منتظر ماند و مشخص گردید که رزمندگان ما برخلاف گفته‌های نیروهای متجاوز آمریکایی در عمق خاک سوریه حضور نداشتند بلکه در نوار مرزی بین دو کشور برای حمایت از خاک عراق در مقابل تروریسم مستقر بودند.

حشدشعبی ادامه داد: پس از اطمینان از این موضوع به صورت رسمی اعلام می‌کنیم که رزمندگان ما در خط دفاعی عراق حضور داشتند و این تجاوز هشداری درباره تحولات خطرناک در آینده است که باید مانع تحقق آن شد.

در ادامه بیانیه حشدشعبی آمده است: مراجع ذیربط باید به وظیفه خود در قبال فرزندان حشد که برای امنیت عراق فداکاری کرده و می‌کنند، عمل نمایند.

این بیانیه در پایان می‌افزاید: برای این شهید مقاوم و تمام شهدای عراق که با شجاعت و دلیری مقابل تروریسم ایستادند عزت و علو درجات خواستاریم.

گفتنی است که جنگنده‌های آمریکایی بامداد جمعه منطقه مرزی بین «البوکمال» سوریه و «القائم» عراق را هدف قرار دادند.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که ارتش این کشور به دستور «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا مواضعی را در شرق سوریه بمباران کرده است.

کد خبر 5158674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      0 0
      سلام حشدشعبی سلام درودبه شهدای مقاومت شما ، مگر هنوزنیروهای تروریستی آمریکائی را از کشور عراق بیرون نکردید،پس چی شد،زودتری،شما باید چریکی عمل کنید،وتروریست ها به پشتوانه این جنایتکاران تقویت نشود .
    • ایرانی IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      0 0
      خاک برسرتان ای ترسوهای بزدل.اگر مرد هستید بانیروی پیاده بیاییدکه یقین دارم اول باید کوله پشتی هایتان راپر ازپوشک کنید.که آن هم به دردتان نمیخورد چون زنده نمیمانیدکه از آنهااستفاده کنید.اگرمردهستیدفقط یکبارامتحان کنید.
    • محسنی IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      0 0
      اگه ما چندتا کشوری که امریکا با وقاحت تمام به خاکشون تعرض کرده و به اسم حقوق بشر پایگاه زده،با هم متحد شن و تمام پایگاههای این پست های مرده خوار رو مورد حمله قرار بدن دیگه هیچوقت امریکا جرات زور گویی و تجاوز نخواهد داشت.ولی صد حیف و هزار حیف......یه کافر به این همه مسلمان سواره
    • حمید رضا داودوندی IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
      0 0
      کاش مسلمونهاهم بجای رجزخوندن عملکرد داشتن