۱ خرداد ۱۴۰۳، ۶:۱۱

مطالعات نشان می دهد؛

ارتباط سطح بالای تستوسترون و افزایش ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی

ارتباط سطح بالای تستوسترون و افزایش ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی

نتایج یک مطالعه اخیر نشان داد که در بین مردان مسن، سطح بالاتر تستوسترون با افزایش خطر ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی مرتبط است.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز تودی، پرداختن به مشکلات قلبی عروقی در افراد مسن یک حوزه حیاتی در سلامت است. فیبریلاسیون دهلیزی، تپش نامنظم شایع و مشکل ساز قلب است و محققان علاقه مند به درک عوامل خطر آن هستند.

در این مطالعه، ارتباط بین سطح تستوسترون و فیبریلاسیون دهلیزی در بیش از ۴۵۰۰ شرکت کننده مرد بررسی شد. محققان دریافتند که مردان مسن با سطوح بالاتر تستوسترون در گردش خون در معرض خطر ابتلاء به فیبریلاسیون دهلیزی هستند. نتایج بر اهمیت نظارت مناسب بر فیبریلاسیون دهلیزی و سطح تستوسترون در مردان مسن تأکید می‌کند.

فیبریلاسیون دهلیزی زمانی اتفاق می‌افتد که حفره‌های فوقانی قلب ضربان نامنظم دارند. طبق گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، این عارضه شایع‌ترین نوع آریتمی قلبی است.

فیبریلاسیون دهلیزی می‌تواند خطرناک باشد زیرا خطر لخته شدن خون را افزایش می‌دهد که می‌تواند منجر به سکته مغزی شود.

محققان مطالعه حاضر می‌خواستند بررسی کنند که چگونه سطح تستوسترون در مردان مسن بر خطر فیبریلاسیون دهلیزی تأثیر می‌گذارد. آنها خاطرنشان می‌کنند که سطح تستوسترون در گردش معمولاً با افزایش سن کاهش می‌یابد.

به گفته محققان، با افزایش سن بیماران، سطح تستوسترون کاهش می‌یابد. با شروع ۳۰ سالگی، سالانه یک درصد کاهش سطح تستوسترون وجود دارد.

نتایج این مطالعه رابطه غیرخطی بین سطح تستوسترون و بروز فیبریلاسیون دهلیزی را نشان داد. آنها دریافتند مردانی که سطح تستوسترون در بالاترین درصدها را دارند، نسبت به افرادی که سطح تستوسترون متوسط بیشتری دارند، در معرض خطر بیشتر ابتلاء به فیبریلاسیون دهلیزی هستند.

کد خبر 6113834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha