۱۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۲۵

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

بدهی ۳۰۰ هزار میلیاردی دولت به تامین اجتماعی

بدهی ۳۰۰ هزار میلیاردی دولت به تامین اجتماعی

عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه بدهی دولت به سازمان بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان است، گفت: نحوه پرداخت ۱۵۰ هزار میلیارد تومان مصوب مجلس به تامین اجتماعی مشخص نشده است.

اکبر شوکت در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص مصوبه جدید مجلس مبنی بر افزایش بودجه برای پرداخت بدهی سازمان تأمین اجتماعی گفت: این مصوبه از سوی نمایندگان به تصویب رسید اما مشخص نیست چه شرکت‌هایی را قرار است در قبال ۱۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به تأمین اجتماعی به این سازمان واگذار کنند.

وی افزود: بودجه مربوط به همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز از همین اعتبار تأمین خواهد شد و در مجموع ۱۵۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت تأمین اجتماعی به تصویب رسیده است.

شوکت با اشاره به اینکه بدهی جاری به سازمان سالیانه ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان است، اظهار داشت: این در حالی است که در لایحه بودجه در نهایت ۱۰ هزار میلیارد تومان بدین منظور در نظر گرفته شده است.

عضو هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی افزود: قرار بود تا پایان برنامه پنجم توسعه بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شود و اگر حداقل ۵۰ هزار میلیارد تومان مصوب طی چند سال گذشته پرداخت می‌شد تاکنون دولت بدهی‌های خود را تسویه کرده بود اما متأسفانه این اتفاق رخ نداده است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۵۰ هزار میلیارد تومان به تصویب رسیده و از این پس نحوه پرداخت این مبلغ به رایزنی‌های مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و مسئولان ذیربط با دولت بستگی دارد.

شوکت ادامه داد: امیدواریم در سال پایانی دولت حداقل چند شرکت پرسود و همچنین معدن در قبال بدهی‌ها به تأمین اجتماعی واگذار شود. در غیر این صورت اگر دولت بخواهد چند شرکت کم بازده و ورشکسته را به تأمین اجتماعی بدهد، هیچ سودی برای ما نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ۴ تا ۵ ماه باقیمانده از دولت را برای رایزنی و دریافت ۱۵۰ هزار میلیارد تومان فرصت دارد، تصریح کرد: اگر این زمان بگذرد در دولت بعدی بعید می‌دانم بتوانیم این اعتبار را به دست آوریم.

عضو هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی گفت: بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی در حال حاضر به بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

کد خبر 5159047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
      3 0
      فقط خدا به داد ما برسه چقدر اخبار ضد و نقیض آخرش چی شد؟همسانسازی رو انجام میدهید یا نه فقط حرف میزنید خسته شدیم اینقدر بازیمان دادید.
    • IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
      2 0
      ملت ایران چند نفر ؟ چمعیت بازنشستگان و مستمری بگیران و خانوار هایشان چند نفر ؟ دولت پول کدام سازمان را بلوکه کرده؟ سازمان به واسطه این بلوکه ، حق کدام جمعیت را ضایع کرده ؟ دولت به واسطه چه دولت شده؟ مردم حالا اینجا کجای کارند؟ دو دو تا چند ؟ انتخابات نزدیک است ، مبارک باد !!!
    • فاطمه مردانی IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
      1 0
      پول گرفتی پول پس بده دولت تأمین اجتماعی ی کارخونه بیکار وبدون درآمد میخواد چکار مردم دارن تو خون خودشون میمیرند هنوز تأمین اجتماعی اندر خم یک کوچه است خدا خیرتون بده چرا فقط کارگر بدبخت والا
    • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
      2 0
      دولت هم بدهد مسعولین تامین اجتماعی مثل امسال بنده برج دو بازنشسته شدم یک ریال اضافه نکردن
    • IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
      0 0
      چگونه است ظرف ۸ سال گذشته بدهی سال ۹۲ دولت با تقریبا ۱۳ میلیون بیمه شده که ۶۰ هزار میلیارد تومان بوده با تقریبا همان تعداد بیمه شده ۳۰۰ هزار میلیارد تومان شده است چه اتفاقی افتاده مضافا آنطور که می فرمائید چند ده هزار میلیارد تومان نیز تامین اجتماعی در غالب تسهیلات دریافتی بدهکار است مجلس لطفا رسیدگ
    • IR ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
      0 0
      با این حرفهایی که اینا میزنن آبی ازشون گرم نمیشه کارگر اسمش روشه بازنشستش که دیگه هیچی دست به دعا برداشتن زود شرشون کم بشه یعنی به مرگ ما راضیند تا حق واقعی مارو ندن خدا لعنتتون کنه
    • ایرانی بازنشسته. محروم وگرسنه IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
      0 0
      اقاشمارابخدای شمادیگه وعده دروغ به ملت ندیدیکدفعه بگویید مقدورنیست حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی راافزایش دهیم ماازکشوری لشکری واحمه داریم
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
      1 0
      حق بازنشستگان تامین اجتمایی را هر که بخوره امیدواری بشود سرطان به جون خودش وهمه وابستگانش خدا از شما نگذره بی وجدانها پست دروغ گو
    • محسن رحیمی IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
      0 0
      بچه از همه لحاظ عالی است ولی به سمر رسوندنش شرط اصلی است که ما ایرانیها به خاطر اوضاع نابسامانه اقتصادی نمی توانیم فرزند زیاد بیاوریم. محسن رحیمی از کار افتاده سازمان تامین اجتماعی
    • سیاوش میرزایی IR ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
      0 0
      سلام ازمسولیندمحترم خواهشمندم خودشون روبجای کارافتادگان کلی تامین اجتماعی که توان کارکردن هم ندارندتصور کنندکهبااین حقوق حداقل که اونم بهشون نمیدندچطوربا این حقوق ناچیز خرج دوا درمون اجاره نشینی ....باابن تورم که درسال چهاربرابرگران شده همه چیز چطورزندگی کنیم خودتون میتونیدده روز دوام بیارید لطفا ر