۱۲ اسفند ۱۳۹۹، ۲۰:۵۳

با موافقت نمایندگان؛

موضوع افزایش حقوق کارمندان به کمیسیون تلفیق ارجاع شد

موضوع افزایش حقوق کارمندان به کمیسیون تلفیق ارجاع شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای بررسی بیشتر پیشنهادات، با ارجاع موضوع افزایش حقوق کارکنان به کمیسیون تلفیق موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان در جلسه علنی امشب مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، با ارجاع جزء بند (الف) تبصره (۱۲) ماده واحده لایحه بودجه به کمیسیون تلفیق موافقت کردند. 

در جزء (۱) بند (الف) تبصره (۱۲) ماده واحده لایحه بودجه آمده است: ضریب حقوق گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر در دستگاه‌های اجرائی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی (به استثنای مشمولان قانون کار جمهوری اسلامی ایران) از قبیل کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و قضات که توسط دولت تعیین می‌گردد و همچنین و افزایش حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی به نحوی اعمال گردد که در نهایت به میزان بیست و پنج درصد (۲۵%) افزایش یابد.

تفاوت تطبیق موضوع ماده (۷۸) قانون مدیریت خدمات کشوری در حکم حقوق، بدون تغییر باقی می ماند و به نحوی اعمال گردد که در نهایت به میزان بیست و پنج درصد (۲۵%) افزایش یابد. تفاوت تطبیق موضوع ماده (۷۸) قانون مدیریت خدمات کشوری در حکم حقوق، بدون تغییر باقی می ماند. 

محمدباقر قالیباف در خصوص پیشنهادات نمایندگان نسبت به بند مذکور، گفت: اکثر پیشنهادات مفاد نزدیک به هم دارند، از این رو برای توجه بیشتر به مولفه عدالت و رعایت نکات مربوط به برنامه ششم این بند در راستای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق بودجه مجلس ارجاع می‌شود.

کد خبر 5160391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • شهروند DE ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
      1 0
      باسلام لطفا نمایندگان محترم در مورد سایر از قبیل پول غذا وحق اولاد با تورم فعلی در صورت امکان تجدیدنظر بفرمایند الان چند ساله پول سایر به همان نرخ قبلی باقیمانده است همچنین حق مسکن ممنون
    • سیدمحمد سلامی پور IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
      1 0
      هرگونه افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری بدون ابطال بند پ ماده ۲۸قانون مدیریت خدمات کشوری یک نیرنگ و فریب اقتصادی است و تضییع آشکار حقوق آنان است چطور به ماده ۷۸ قانون مدیریت خدمات کشوری استناد می کنند اما ماده ۱۲۵ نه؟؟؟؟ دولت ومجلس شعور و آگاهی کارکنان وبازنشستگان را نادیده گرفته
    • مردم IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
      1 0
      ایکاش قانونی هم بوددروغگومجازات میشد
    • هموطن IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
      0 0
      این همه برو بیا بوق وکرنا میکنند اخرش هم ۱۵درصد اضافه میکنند.کاری هم به تورم ایجاد شده ندارند البته ما که ممنونیم هر چه باشه با رای خودمون برای ما کار میکنند ولی مصلحت ما را رعایت نمی کنند .ما به رای خودمون احترام میگذاریم.
    • مسعود IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
      1 0
      مگر تورم پلکانی است که نمایندگان میخواهند پلکانی حقوق را افزایش دهند متاسفم