۱۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۲۶

معاون هنری و سینمای ارشاد گیلان:

۷۱ هنرمند گیلانی درجه هنر دریافت کرده اند

۷۱ هنرمند گیلانی درجه هنر دریافت کرده اند

رشت- معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان با اشاره به اینکه ۷۱ هنرمند این استان درجه هنری دریافت کرده اند، گفت: بیشترین درجه دریافت شده در زمینه خوشنویسی و هنرهای نمایشی است.

سید امیر مصباح در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه فعالیت هنرمندان در شورای ارزشیابی هنرمندان و نویسندگان بررسی و بر اساس آن درجه هنر اعطا می‌شود، گفت: این درجه از یک تا پنج و معادل دکتری تا دیپلم است.

وی به سوابق هنری و فرهنگی استان گیلان نیز اشاره و با بیان اینکه هنرمندان گیلانی طی سال‌های اخیر در رشته‌ها و بخش‌های مختلف نیز این درجات را دریافت کرده‌اند، افزود: بر اساس آخرین آمارهای اعلام شده از سوی شورای ارزشیابی، ۷۱ هنرمند گیلانی موفق به دریافت درجه هنر شده‌اند.

مصباح ادامه داد: ۲۱ هنرمند گیلانی درجه سه هنر، ۱۷ هنرمند درجه چهار ،۱۶ هنرمند درجه دو هنر، ۱۴ هنرمند درجه پنج، سه هنرمند نیز درجه یک هنر را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این هنرمندان در رشته‌های تئاتر، عکاسی، نقاشی، خوشنویسی، هنرهای نمایشی، موسیقی، آئین‌های سنتی، گرافیک، هنرهای تجسمی، مجسمه سازی و کارگردانی تئاتر فعالیت دارند، گفت: بیشترین درجه دریافت شده در زمینه خوشنویسی و هنرهای نمایشی است.

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان به هنرمندان دارنده درجه یک هنر استان اشاره کرد و افزود: آقایان «انوش نصرالله زاده» در رشته بازیگری تئاتر، «مسعود معصومی» در رشته عکاسی و «سید غلامرضا میر معنوی» در رشته هنرهای نمایشی سه هنرمند دارنده درجه یک هنر گیلان هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از وظایف و رسالت‌های اصلی شورای ارزشیابی کشف و معرفی ظرفیت‌های خلاقانه هنر و ادبیات است، گفت: بسیاری از پیشکسوتان و حتی برخی از جوانان هنرمند به دلایل مختلف امکان تحصیل آکادمیک و دانشگاهی در رشته‌های هنری را نداشته اما در حوزه‌های مختلف، تولیدات تأثیرگذاری برای جامعه و مردم خلق و ابداع کرده‌اند.

مصباح با اشاره به اینکه شورای ارزشیابی این فرصت را برای این دست از هنرمندان فراهم می‌کند تا با ارائه مدارک و رزومه فعالیت هنری خود درجه هنر دریافت کرده و از تسهیلات و خدمات آن بهره مند شوند، اضافه کرد: درجه یک هنر معادل دکترا، درجه ۲ فوق لیسانس، درجه سه لیسانس، درجه چهار فوق دیپلم و درجه پنج نیز معادل دیپلم است.

وی با بیان اینکه این استان قطعاً هنوز هنرمندان صاحب سبک گمنام بسیاری دارد، تأکید کرد: دریافت درجه هنری زمینه معرفی این هنرمندان و هنر آنها به جامعه را فراهم می‌کند.

کد خبر 5161965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha