۱۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۷:۳۰

رئیس سازمان بسیج سازندگی:

حفظ محیط‌زیست برای بسیج یک مأموریت است

حفظ محیط‌زیست برای بسیج یک مأموریت است

کرج - رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: حفظ محیط‌زیست برای ما یک مأموریت است و ما به عنوان لشکر محیط‌زیست هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد زهرایی بعد از ظهر شنبه در آئین روز درختکاری در اردوگاه شهید مطهری کرج که با حضور فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) و مسئولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: همان طوری که به میراث باستانی کشور اهمیت می‌دهیم و وزارت‌خانه‌ای در این خصوص وجود دارد و اگر یکی از آثار باستانی دچار خدشه‌ای شود همه نگران می‌شویم، باید صدچندان برای میراث محیط‌زیست نگران باشیم.

وی با بیان اینکه محیط‌زیست نه تنها برای خودمان بلکه برای آیندگان ما نیز حائز اهمیت است، تصریح کرد: شاید میراث باستانی از گذشته به حال بدون تغییر برای آینده است اما ما مبدأ حرکتی در محیط‌زیست برای آیندگان هستیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی بیان کرد: به فرموده رهبر انقلاب به رویکرد محیط‌زیست باید عقیدتی و دینی نگاه کرد و این امر وظیفه ما را سخت‌تر می‌کند.

وی با بیان اینکه آیندگان بر مبنای نگرش، تفکر و اقداماتمان در حفظ محیط ما را ارزیابی و قضاوت خواهند کرد، خاطرنشان کرد: فرزندان ما در آینده‌ای نه چندان دور اگر محیط‌زیست از بین برود و فرسایش خاک اتفاق بیفتد ما را نفرین خواهند کرد اما اگر عکس این قضیه اتفاق بیفتد و جهادگونه وارد میدان شویم، مورد تشویق و تحسین واقع خواهیم شد.

حمایت کامل بسیج از محیط زیست

سردار زهرایی با بیان اینکه ارتباط ما با منابع طبیعی برادرانه و نزدیک به هم است، گفت: ما قافله این نهاد در حفظ محیط‌زیست هستیم. منابع طبیعی در جبهه حق دفاع از محیط‌زیست نیاز به لشکر و قافله دارد و بسیج لشکر مخلص خدا در همه عرصه‌هاست.

وی با بیان اینکه حفظ محیط‌زیست برای ما یک مأموریت است و ما به عنوان لشکر محیط‌زیست هستیم، اظهار کرد: آن روی سکه جبهه باطل فرسایش خاک و بیابان‌زدایی است. به این آسیب باید به چشم یک دشمن نگاه شود تا بتوانیم به آن حمله کنیم و مغلوب ما شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به طرح شهید حاج قاسم سلیمانی برای مقابله با کرونا تصریح کرد: یک زمانی که کرونا را ما به شکل دفاعی و درمانی عمل کردیم کرونا حمله می‌کرد اما طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به برکت خون این شهید به کرونا حمله کرد و عرصه برای آن تنگ‌تر شد.

وی خاطرنشان کرد: به همین منظور برای حفظ محیط‌زیست هم باید مانند طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با بیابان‌زدایی مقابله کنیم تا فضای سبز توسعه باید و باید جهاد گونه عمل کنیم.

برنامه بسیج سازندگی برای مقابله با سوداگران چوب

سردار زهرایی گفت: در نهایت کارهای مشترکی بین سپاه‌های استانی، سازمان بسیج مستضعفین که نمایندگی آن را بسیج سازندگی با سازمان جنگل‌ها و مراتع و منابع طبیعی دارد انجام شده است.

وی با بیان اینکه کارهای عمیق با برنامه‌ریزی صورت گرفته است، اظهار کرد: از اطفای حریق، مقابله با سوداگران چوب در جنگل‌ها در استان‌های شمالی و بیابان‌زدایی و هر فعالیت مشترک بین سازمان بسیج، سپاه استانی و سازمان جنگل‌ها و مراتع و منابع طبیعی نوشته شده است در قالب یک برنامه پنج‌ساله تدوین شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی بیان کرد: در سال ۹۹ این تعامل را با همکاری نهادهای یاد شده انجام دادیم، بر این اساس ویدئوکنفرانس مشترک با استان‌ها برگزار کردیم و گام‌های مؤثری برداشته شد و در هفته بسیج و دهه مبارک فجر بخشی از پروژه‌ها مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با یک برنامه هدفمند و منسجم در سایه تعامل برادرانه و صمیمانه حرکت می‌کنیم که اعتبار آخرین مؤلفه می‌شود و همدلی و اراده و باور باعث می‌شود موفقیت ما در این عرصه صدچندان شود.

زهرایی متذکر شد: امیدواریم جهادگران در این جهاد مشابه جنگ با فقر و محرومیت حضور پیدا کنند و به ندا و فرمان ولی امر مسلمین جهان لبیک گویند.

کد خبر 5163277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha