۱۶ اسفند ۱۳۹۹، ۲۰:۱۳

استاندار کرمانشاه خبر داد؛

احتمال شیوع ویروس جهش یافته کرونا در پی شلوغی بازار کرمانشاه

احتمال شیوع ویروس جهش یافته کرونا در پی شلوغی بازار کرمانشاه

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه از احتمال شیوع ویروس جهش یافته کرونا در پی شلوغی بازار در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا اظهار کرد: جنب و جوش و شلوغی بازار در اسفندماه و عدم توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی احتمال شیوع ویروس کرونا و نوع جهش یافته آن در استان کرمانشاه را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به نزدیکی پنج شنبه و جمعه غریبان و آخر سال افزود: درب آرامستان‌های استان کرمانشاه در این ایام بسته خواهد شد، لذا مردم نباید به این اماکن مراجعه کنند زیرا در صورت نیاز و حاد شدن شرایط به منظور حفظ سلامت مردم اقدام قانونی صورت می‌گیرد.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: حضور در مراسمات ختم منجر به افزایش سرایت بیماری کرونا و تبدیل شادی و نشاط مردم به عزا می‌شود، لذا مردم باید از شرکت در اینگونه مراسمات به شدت اجتناب کنند و فرمانداران شهرستان‌های استان کرمانشاه نظارت ویژه و میدانی در سطح شهرستان‌ها به عمل آورند.

وی با بیان اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان کرمانشاه به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است، ادامه داد: با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا تردد مسافرین در شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع بوده و در صورت نیاز محدودیت‌های بیشتری اعلام خواهد شد.

بازوند به لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط دستگاه‌های اجرایی و ادارات اشاره کرد و گفت: در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برخورد جدی صورت می‌گیرد، لذا در این راستا رسانه‌ها با معرفی و نشان دادن متخلفان این امر می‌توانند به اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا کمک کنند.

به گفته استاندار کرمانشاه نظارت جدی و میدانی فرمانداران شهرستان‌های استان کرمانشاه بر تمامی اماکن انجام خواهد شد تا سلامت مردم به خطر نیفتد.

کد خبر 5163353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • AE ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      0 0
      سلام آقای استاندار ترا بخدا یک فکری بحال ما بدبخت وبیچاره ها بکنه امسال عید داریم چرا بازار خرید شلوغ والله الان یکسال چند ماه هیچ جا نرفتم بخدا بچه ها گناه دارن خواهش میکنم جاده ها را ببنید دیگه تمامش کن من الان بچه هام یکسال از نزدیک زیارات نکردم ما تو خونه بمانم مردم لباس عید بخرن ما ویروس بگیر