۱۷ اسفند ۱۳۹۹، ۱۷:۲۵

دومینیک راب مطرح کرد؛

واکنش لندن به اتمام دوره محکومیت مجرم ایرانی- انگلیسی

واکنش لندن به اتمام دوره محکومیت مجرم ایرانی- انگلیسی

وزیر خارجه انگلیس امروز به اتمام دوره محکومیت «نازنین زاغری» مجرم ایرانی- انگلیسی واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس امروز یکشنبه به آزادی «نازنین زاغری» و اتمام دوره محکومیت این مجرم ایرانی-انگلیس واکنش نشان داد.

وزیر خارجه انگلیس در این خصوص در پیامی توییتری نوشت: ما از حذف پابند از پای «نازنین زاغری راتکلیف» استقبال می‌کنیم؛ اما رفتار ایران با او غیرقابل تحمل است. باید به او اجازه داده شود که هر چه زودتر به بریتانیا بیاید و با خانواده خود دیدار کند.

گفتنی است که «نازنین زاغری راتکلیف» در حال گذراندن دوره محکومیت ۵ ساله خود به جُرم فعالیت علیه نظام بود. وی از یک سال قبل با پابند در خانه بود و فقط می‌توانست تا شعاع ٣٠٠ متری خانه پدری خود در تهران تردد کند.

این در حالیست که زمان رسیدگی به پرونده دوم وی ۲۴ اسفند تعیین شده است.

«نازنین زاغری راتکلیف» شهروند ایرانی- انگلیسی که به عنوان مدیر پروژه در شرکت رسانه‌های گروهی «تامسون رویترز» فعالیت می‌کرد، فروردین‌ماه سال ۱۳۹۵ در تهران بازداشت شد.

سپاه ثارالله کرمان مدتی بعد در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: طی اقدامات اطلاعاتی گسترده در فضای مجازی و حقیقی یکی از سرشبکه های اصلی وابسته به بیگانگان که ماموریت های مختلفی در راستای تحقق اهداف شوم دشمنان نظام انجام داده بود، شناسایی و دستگیر شد.

پرونده زاغری سپس مورد بررسی قرار گرفت و وی در دادگاه انقلاب به ۵ سال حبس محکوم شد.

کد خبر 5164174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      0 0
      انگلیسی ها در مواجهه با تروریسم داخلی بیشتر از ما از اقدامات تنبیهی استفاده میکند، آیا انگلیس در مبارزه با تروریسم داخلی مماشات خواهد کرد تا ما نیز در مبارزه با تروریسم داخلی مماشات کنیم؟ تروریسم داخلی خطر بزرگی برای امنیت ملی است، ما باید بیشتر در مبارزه با تروریسم داخلی فعال باشیم
    • علی IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      0 0
      در خودخواهی و غرور کاذب خود ماندگار باشید