۱۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۵۸

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی:

پارک علم وفناوری خراسان شمالی سال آینده به سطح ۲ ارتقا خواهد یافت

پارک علم وفناوری خراسان شمالی سال آینده به سطح ۲ ارتقا خواهد یافت

بجنورد- رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی با اشاره به اینکه این مجموعه در سطح ۳ پارک‌های کشور قرار دارد، گفت: سال آینده پارک علم و فناوری استان به سطح ۲ ارتقا خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، مهران گرمه ای ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: برای شکل‌گیری پارک علم و فناوری حداقل ۲۰ هکتار زمین نیاز است که اکنون خراسان شمالی دارای هفت هکتار زمین بوده لذا نیازمندی زیادی در این حوزه داریم.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی با اشاره به اینکه این مجموعه در سطح بندی کشوری رتبه سوم را دارد، گفت: باید کمک کنیم تا به سطح دو ارتقا یابیم؛ اکنون بر روی کاغذ سطح ۳ هستیم اما مطالباتمان در سطح ۲ است که این امر موجب اعتراض سایر استانها شده اما کار خود را پیش می بریم.

وی افزود: امیدواریم در سال آینده به صورت رسمی به عنوان پارک علم و فناوری سطح ۲ معرفی شویم؛ هرچند اکنون وزارت علوم موافقت ضمنی خود را اعلام کرده است.

گرمه ای تصریح کرد: تعداد واحدهای فناور خراسان شمالی از ۶۳ مورد در سال ۹۷ به ۱۳۲ مورد رسیده که ۵ مورد دیگر در آستانه ثبت شدن قرار دارند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی ادامه داد: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در سال ۹۷ در مجموع ۷ مورد بود که اکنون به ۲۰ مورد افزایش یافته است.

وی با اشاره به ظرفیت های فرهنگی غنی خراسان شمالی افزود: در سال ۹۷ تنها چهار صنایع خلاق داشتیم که اکنون به ۱۷ مورد رسیده است و در زمینه صنایع دستی، رتبه دوم کشور را از آن خود کرده ایم.

گرمه ای با تاکید بر اینکه کرونا به بسیاری از کلاس‌های آموزشی خلل وارد کرده، گفت: برای دانش‌آموزان برنامه‌های مختلفی را داریم و در سال جاری از چهار دانش آموز خلاق حمایت داشته ایم تا بتوانند نمونه اولیه محصول خود را تولید کنند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود به نحوه توزیع فعالیت شرکت ها اشاره داشت و بیان کرد: ۲۰ درصد شرکت ها در حوزه آی تی، ۲۳ درصد در حوزه الکترونیک، مکانیک و قطعات، ۲۴ درصد در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی فعالیت دارند و سایر حوزه ها درصد پایینی را شامل می شوند.

وی از میزان بودجه پارک علم و فناوری انتقاد کرد و افزود: بودجه هزینه‌ای استان متناسب با ظرفیت های پارک علم و فناوری خراسان شمالی نیست لذا باید این تناسب سازی انجام شود؛ هر چند اکنون نسبت به میانگین کشوری از رشد بودجه خوبی برخوردار هستیم.

وی در انتها از حمایت دانشجویان ارشد و دکترا در استان خبر داد و گفت: پایان نامه های مقاطع تحصیلات تکمیلی در حوزه های آی تی که منجر به تولید محصول شوند مورد حمایت قرار خواهد گرفت؛ به این منظور در سطح ارشد بین ۱۵ تا ۲۶ میلیون تومان و در سطح دکتری بین ۳۰ تا ۵۲ میلیون تومان اعتبار داده خواهد شد.

کد خبر 5164951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha