۱۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۸:۲۷

وزیر تعاون:

یک میلیون معلول از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند

یک میلیون معلول از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند

کرج - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به بالغ بر یک میلیون معلول توسط بهزیستی خدمت‌رسانی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شریعتمداری بعد از ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی کرج اظهار کرد: در ماه‌های پایانی عمر دولت تدبیر و امید با هم‌فکری همکاران تلاش کردیم اگر قبلاً دولت با چهار موتور مشغول فعالیت بود یک موتور دیگر را که استندبای بود به مدار بیاوریم.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود توقفی در ارائه خدمت دولتی به دولت دیگری نداشته باشیم، تصریح کرد: از معاونین وزارتخانه خواستیم، هر کدام مسئولیت یک استانی را که عمدتاً استان‌های کمتربرخوردار بودند بر عهده بگیرند و حتی در استان‌ها برخوردار برای مناطق کمتربرخوردار یک نمایندگی مشخص کردیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: سفرهایی به این استان‌ها صورت می‌گیرد و تصمیماتی اتخاذ می‌شود که چرخ حرکت فعالیت‌رسانی دولت در عرصه‌های گوناگونی که وزارتخانه در آن مسئول است در حوزه فعالیت‌های رفاهی، خدماتی، کار، امدادی و بیمه‌ای و همچنین فعالیت اقتصادی وابسته به آن سرعت مضاعف و حرکت رو به رشد داشته باشد.

تأسیس ۲۴۹۲ مرکز +زندگی در کشور

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تمام پروژه‌های نیمه‌کاره در دولت در حوزه فعالیت کار تا پایان دولت به پایان برسد و آیندگان این مسیر را ادامه دهند.

شریعتمداری با بیان اینکه از پروژه‌های مهم در حوزه اقتصادی سرکشی می‌شود، گفت: امروز خدمت‌رسانی به جامعه مددجویان بهزیستی با بیش از ۶ میلیون نفر جمعیت کشور امری مهم محسوب می‌شود به ویژه اینکه به بالغ بر یک میلیون معلول توسط بهزیستی خدمت‌رسانی می‌شوند.

وی متذکر شد: فعالیت خدمت‌رسانی خانواده‌محور و پیشگیرانه را با تأسیس ۲ هزار و ۴۹۲ مرکز +زندگی به دل شهرها و محلات بردیم.

وی با بیان اینکه این مراکز مستقر هستند، اظهار کرد: مراکز + زندگی هر کدام توانایی دارند حدود ۴۵۰ مخاطب مستقیم خود ارتباط خانه به مرکز برقرار کنند؛ قبل افتتاح این مراکز نزدیک ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار فرد در خانواده‌های مختلف مورد بازدید مراکز قرار گرفتند.

پیشگیری از معلولیت ۲۸۷ هزار کودک و نوزاد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: ۲۸۷ هزار کودک و نوزاد که بر اساس عملیات غربالگری در حوزه نابینایی، کم‌شنوایی، ناشنوایی شناسایی شدند و اگر این امر انجام نمی‌شد به خیل معلولین کشور اضافه می‌شدند اما اکنون جزو جامعه سالم کشور هستند.

وی تبا بیان اینکه غربالگری ژنتیک به صورت پیش‌هنگام از ادامه کار موتور معلولیت در کشور جلوگیری می‌کند، تصریح کرد: این موارد اجتماعی در کنار پروژه‌های مهم اقتصادی که پنجاه و پنجمین روز افتتاحیه این پروژه در حضور رئیس جمهوری به صورت ویدئوکنفرانس صورت گرفت، انجام شد.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: مترو یک کار اجتماعی و اقتصادی است و جهان از قرن ۱۸ این فعالیت را آغاز کرده و اولین فعالیت مترو در سال ۷۷ پروژه مترو تهران - کرج رونمایی شد.

وی با بیان اینکه امروز در اکثر کلان‌شهرهای ما مانند تهران، مشهد، تبریز، شیراز و اهواز مترو در جریان است، گفت: امیدواریم این امر در کلان‌شهر کرج نیز محقق شود، چراکه این کار بزرگ موجب ایجاد شرایط رفاهی برای مردم این شهر شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه باید به صورت پرتوان در اجرای فاز یک پروژه خط دو قطار شهری کرج عمل کنیم، اظهار کرد: علاوه بر اینکه در اجرا و سرعت فاز یک و دو باید به قوت خود ادامه پیدا کند یک کار ویژه در مجموعه فعالیت‌ها در شهر کرج انجام داده‌ایم.

وی بیان کرد: در حوزه فعالیت‌های عمرانی در شرکت سابیر کارهای بزرگی در دست اجرا داریم یکی از آنها مترو کرج دیگری سد چم‌شیر است که بخشی از آن انجام شده و با قوت ادامه پیدا می‌کند.

شریعتمداری متذکر شد: پروژه‌های متعددی در دست شرکت سابیر است و با توجه به توانایی‌های مهندسی که شرکتی دانش‌بنیان است می‌تواند منشأ خدمت مؤثرتری باشد و امیدواریم نامش در عرصه سازندگی کشور بدرخشد.

کد خبر 5165092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha