۱۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۸:۱۰

وزیر امور خارجه هند:

پارلمان انگلیس از دخالت در امور داخلی هند دست بردارد

پارلمان انگلیس از دخالت در امور داخلی هند دست بردارد

وزیر امور خارجه هند با صدور بیانیه‌ای ضمن انتقاد شدید از مواضع چند نماینده پارلمان انگلیس در خصوص نا آرامی‌های اخیر این کشور، این اقدام لندن را دخالت آشکار در سیاست داخلی کشورش دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، در پی اظهارات مداخله جویانه پارلمان انگلیس در خصوص مساله تصویب اصلاحات قوانین مربوط به مزارع و زمین‌های کشاورزی در هند که به یکی از پر حاشیه ترین مباحث این کشور طی روزهای اخیر بدل شده، وزیر خارجه هند از احضار کمیسریای عالی لندن در دهلی نو خبر داد.

بر اساس این گزارش، «هارش واردان» وزیر اموز خارجه هند ضمن اعتراض شدید دولت هند به اظهارات پارلمان انگلیس، طرح این سخنان را کاملاً ناموجه و جانبدارانه توصیف کرد.

در همین راستا، وزارت خارجه هند با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: وزیر امور خارجه، کمیساریای عالی بریتانیا را احضار کرده و انتقاد سرسخت خود را علیه اظهارات ناموجه و جانبدارانه پارلمان (انگلیس) در خصوص موضوع اصلاحات کشاورزی در هند را به وی اعلام کرد.

وزیر امور خارجه هند تصریح کرده که این اقدام (پارلمان انگلیس) نشان دهنده مداخله فاحش در امور سیاسی یک کشور دمکراتیک دیگر است.

لازم به ذکر است روز دوشنبه، چندین نماینده پارلمان انگلیس ضمن ابراز نگرانی از وضعیت سلامت کشاورزان و روزنامه نگاران در جریان برخورد نیروهای امنیتی هند با معترضین خیابانی روزهای اخیر در این کشور، خواستار تأمین امنیت آنها از سوی دهلی نو شده بودند.

کد خبر 5165968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha