۲۰ اسفند ۱۳۹۹، ۰:۱۰

استاندار سیستان وبلوچستان:

زمینه حضور افراد توانمند در انتخابات شوراها فراهم شود

زمینه حضور افراد توانمند در انتخابات شوراها فراهم شود

زاهدان- استاندار سیستان وبلوچستان گفت: زمینه حضور افراد توانمند، جوانان و انسان‌های آگاه برای حضور در انتخابات شوراهای شهر و روستا در این استان فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، احمدعلی موهبتیدر نشست ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان اظهار داشت: داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای شهر و روستا در این استان رشد خوبی داشته اما بیشترین میزان این رشد مربوط به بانوان بوده که این نکته بسیار حائز اهمیت و نشان‌دهنده نقش‌آفرینی این قشر خواهد بود.

وی با بیان اینکه طرح سند آمایش شهرستان‌ها برای جنوب سیستان و بلوچستان ارائه شده افزود: در جنوب استان شامل کنارک، دشتیاری، قصرقند و نیکشهر این طرح ارائه و فرمانداران در این زمینه باید نقش‌آفرینی کنند تا سند آمایش این شهرستان‌ها مطلوب و مؤثر باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه سند آمایش شهرستان‌ها نقشه راه و تأثیرگذار در توسعه این مناطق خواهد بود تصریح کرد: در روزهای انتخابات حتماً عده‌ای از مدار قانون خارج و به جای اثبات و ارائه برنامه‌های خود به توهین و اهانت می‌رسند که این موضوع خوب نیست و نباید بگذاریم در انتخابات تخم کینه و عداوت کاشته شود.

وی با بیان اینکه آدم‌هایی که منافع خود را بر منافع جامعه ترجیح می‌دهند انسان‌های خوبی نبوده و نمی‌توانند تصمیمات خوبی بگیرند، بیان کرد: امیدواریم که فرمانداران و متولیان این موضوعات را برای مردم بیان و تبیین کنند تا آنان بتوانند در انتخابات تصمیمات درست و مؤثری بگیرند.

محمد هادی مرعشی، معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با بیان اینکه تأمین امنیت انتخابات بر اساس نیازهای استان انجام خواهد شد، گفت: بسترسازی تأمین امنیت برای برقراری انتخابات سالم از وظایف همه ماست.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: روز گذشته دستور شروع انتخابات صادر و به این معنی‌است که همه امکانات اعم از نیروی انسانی، پشتیبانی و لجستیک در سطح استان بسیج و هماهنگ در جهت برگزاری این انتخابات باشد.

ابوذر کوثری با بیان اینکه فرمانداران هر اقدام و رفتاری که می‌خواهند انجام دهند در راستای کمک به مقوله انتخابات و کیفی‌سازی آن باشد، افزود: در موضوع انتخابات جای هیچ‌گونه مماشات نیست و انتخابات به هیچ وجه تحت تأثیر موضوع دیگری نباید قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در موضوع برگزاری انتخابات باید مسائل زیرساختی را مدنظر و مشکلات را رفع و در این زمینه هیچ مسؤولیتی از کسی ساقط نخواهد بود تصریح کرد: در بحث مشارکت سازوکارهای متناسب با شهرستان‌ها باید پیش‌بینی و تعاملات لازم انجام شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برای این تعاملات نشست با گروه‌های مرجع باید تقویت تا روح رقابت در جامعه دمیده شود، بیان کرد: در مورد مسائل طایفه‌ای با نگاه پیشگیرانه باید تنش‌های احتمالی آن مدیریت و تنازعات به روز انتخابات و سر صندوق رأی کشیده نشود.

وی اظهار کرد: در موضوع اجرا انتخابات متولیان و فرمانداران نظارت لازم را داشته که شائبه وجود نداشته باشد زیرا این موضوع ضربه مهلک به حیثیت انتخابات خواهد بود.

کد خبر 5166138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha