۲۰ اسفند ۱۳۹۹، ۲۱:۱۵

دبیر دائمی کنگره سراسری همکاری دولت، صنعت و دانشگاه:

ارتباط بهینه ای بین دانشگاه و صنعت و دولت وجود ندارد

ارتباط بهینه ای بین دانشگاه و صنعت و دولت وجود ندارد

رشت- دبیر دائمی کنگره سراسری همکاری‌های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی گفت: در حال حاضر هیچ ارتباط بهینه ای بین این سه بخش وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود شفیعی عصر چهارشنبه در بیست و سومین کنگره سراسری همکاری‌های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی با بیان اینکه تحریم‌ها باعث شد که دانشگاه‌ها به سمت صنعتی شدن پیش برود، اظهار کرد: دولت و قوه قضائیه امروزه به یک اندازه در رونق بخش صنعت مؤثر هستند.

دبیر دائمی کنگره سراسری همکاری‌های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی با اشاره به اینکه صنعت تنها کارخانه نیست و به حوزه‌های مختلف مربوط می‌شود، افزود: مسئله امروز ما اکوسیستم نوآوری است و ما هنوز نمی‌دانیم نوآوری چیست و متولی آن کیست.

وی با بیان اینکه دولت از دانشگاه و صنعت بزرگ‌تر بوده و خصوصی سازی نیز این نابرابری را رفع نکرده است، بیان کرد: اصل ۴۴ به درستی پیاده نشده است لذا نمی‌توان به سمت نوآوری رفت و آمادگی این کار در کشور وجود ندارد.

شفیعی با اشاره به اینکه ارتباط بهینه بین دانشگاه، صنعت و دولت وجود ندارد، اضافه کرد: متولی و سازمان این ارتباط وجود ندارد و کسی از نتایج قطعنامه این کنگره حمایت نمی‌کند.

دبیر دائمی کنگره سراسری همکاری‌های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی، افزود: محور اصلی شعارهایی که توسط رهبری مطرح شده مربوط به ارتباط بین صنعت و دانشگاه است و دولت باید تسهیلات، سیاستگذاری، حمایت و پشتیبانی در این خصوص داشته باشد.

وی با بیان اینکه صنعت باید به سمت دانش بنیان شدن برود نه مونتاژ کردن، عنوان کرد: دانشگاه باید به سمت نسل سوم و کارآفرینی برود.

شفیعی با اعلام اینکه بنا شد یک تفاهم نامه همکاری بین جمعیت، منطقه آزاد و دانشگاه گیلان منعقد شود تصریح کرد: این تفاهم نامه در راستای انجام رسالت دانشگاه‌ها و کارآفرینی است.

کد خبر 5166944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha