۲۱ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۳۰

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

بعثت پیامبر شایسته سالاری دینی را در اسلام به اثبات رساند

بعثت پیامبر شایسته سالاری دینی را در اسلام به اثبات رساند

اردبیل - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: بعثت پیامبر و انتخاب برگزیده‌ترین مخلوق الهی برای مقام نبوت، شایسته سالاری دینی را در اسلام به اثبات رساند.

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، در گفت و گو با خبرنگار مهر به مناسبت عید بزرگ مبعث پیامبر اکرم (ص) اظهار کرد: خداوند متعال در روز مبعث، بنده صالح خودش حضرت محمد بن عبداللّه را به پیامبری برگزید و هدایت خلق را بر عهده او گذاشت.

وی بعثت را تحول و انقلابی بزرگ در جهان عنوان کرد و افزود: شناخت درست یک نعمت بزرگ و درک عظمت آن بدون شناخت بسترها و زمینه‌های ظهور و بروز و شرایط زمانی و جغرافیایی و انسانی آن، اگر ناممکن نباشد بسیار دشوار است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: بر این اساس مبعث آن حضرت، شگفت‌انگیزترین رستاخیز عالم بشریت و مبدأ تحول و تغییر اوضاع و حیات مجدد آئین توحیدی در عرصه جهان گشت.

حجت‌الاسلام جعفرزاده از مبعث، به‌عنوان نماد شایسته سالاری دینی یاد کرد و ادامه داد: شایسته سالاری اصلی است که با فطرت انسانی سازگار و در تمامی فرهنگ‌ها و مکتب‌های بشری مورد اتفاق است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان عنوان کرد: تأکید رسول خدا (ص) بر معیار لیاقت و شایستگی افراد و برخورداری آنان از تعهد همراه با تخصص و توانایی در انجام مسئولیت‌های محوله تا اندازه‌ای بود که اگر فردی هرچند با ایمان و متعهد، از تخصص و توانایی لازم در انجام یک مسئولیت بی‌بهره بود، و یا برعکس، از واگذاری آن منصب به وی خودداری می‌کردند. که این امر در پیشبرد یک حکومت به سمت فلاح و رستگاری بسیار مؤثر است.

گسترش اخلاق حسنه در بین مردم از دستاوردهای بعثت پیامبر (ص) است

وی احیا زندگی واقعی بشریت را از دستاوردهای مهم بعثت پیامبر برشمرد و گفت: بخشیدن حیات معنوی به جامعه بشری، گسترش اخلاق حسنه در بین مردم، از بین رفتن خرافات جاهلیت، احیا یکتاپرستی، عزت دادن به انسانیت و ارزش‌گذاری به زنان جامعه از مهمترین دستاوردهای بعثت پیامبر (ص) بود.

حجت‌الاسلام جعفرزاده بر ضرورت الگوگیری از سیره پیامبر اعظم (ص) در ایفای مسئولیت‌های مختلف در جامعه، بیان داشت: آموزه‌های ارزشمند دین مبین اسلام می‌توانند در تمامی ابعاد فردی، خانوادگی و اجتماعی الگوی راهگشای زندگی سعادتمند در دنیا و آخرت برای بشریت باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در ادامه تحقق بیانیه گام دوم انقلاب را اولویت اصلی در فرهنگ سازی آموزه‌های دینی در جامعه عنوان کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه ارزشمند گام دوم انقلاب بر ضرورت اصلاح نگرش و تقویت باورهای دینی، عمل به آموزه‌های اسلامی از سوی رهبران دینی و مدیران نظام و نهادینه شدن فرهنگ نظارت و تقویت روحیه جهادی تاکید کرده که باید مورد توجه همگان خصوصاً مسئولین دولت قرار گیرد.

کد خبر 5167095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha