۲۲ اسفند ۱۳۹۹، ۸:۵۸

مدیر امور آزمایشگاه‌های محیط زیست استان اصفهان:

شاخص کیفی هوای اصفهان بر مدار سالم قرار گرفت

شاخص کیفی هوای اصفهان بر مدار سالم قرار گرفت

اصفهان- مدیر امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: هوای کلانشهر اصفهان و دو شهر مجاور آن به دلیل وزش باد و ناپایداری‌های جوی بر مدار (زرد) سالم قرار دارد.

بابک صادقیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به هفت صبح امروز جمعه - ۲۲ اسفند - با میانگین ۸۹ در وضعیت قابل قبول (سالم) ثبت شد و در نخستین ساعات امروز نیز شاخص کیفی هوای این کلانشهر با میانگین ساعتی ۷۶ است.

وی با اشاره به جزئیات وضعیت هوا در ایستگاه‌های پایش دائم آلودگی شهر اصفهان، افزود: کیفیت هوا صبح امروز در خیابان استانداری با شاخص ۸۲، خیابان پروین با شاخص ۶۷، خیابان رودکی با شاخص ۸۳ و بزرگراه خرازی با شاخص ۹۲ بر مدار (زرد) سالم قرار دارد.

مدیر امور آزمایشگاه‌های محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه امروز شاخص‌های کیفی هوا در ۹ ایستگاه پایش به دلیل نقص فنی در دسترس نیست، گفت: کیفیت هوای شهرهای مجاور کلانشهر اصفهان از جمله شاهین شهر با میانگین ۹۹ و شهر سجزی با میانگین ۹۱ در شرایط سالم است؛ همچنین داده‌های ایستگاه‌های سنجش کیفی هوا در شهرهای خمینی شهر، نجف آباد، کاشان و منطقه دولت آباد در دسترس نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.
شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 5167471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha